گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1399/06/13 20:05
شناسه : 398452

هدی سادات چاوشی: چندی پیش دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرد. در فهرستی که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت نام ۹ فرد و ۳ نهاد دیده ‌شد که به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند که بازتاب‌های زیادی داشت. در واقع بازتاب این خبر نه به معنای اعتراض، بلکه تعجب از تکرار رفتارهای احمقانه‌ و دور از انتظاری بود که تنها و تنها می‌تواند از «رئیس‌جمهورترامپ» سر بزند. خب بعضی‌ها علاقه‌مند هستند که به هر نحو شده زبانزد عام و خاص باشند ولو به غلط که در این میان برخی سلبریتی‌ها این خصوصیت را بیش از بقیه با خود حمل می‌کنند.



در راستای این خبرعجیب «رئیس پلیس تهران بزرگ، سردار حسین رحیمی» گفت: تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکا نشان می‌دهد که این نیرو امروز در راه درست دفاع از ارزشهای و آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت و در پیروی از ولی امر خود جان‌فشانی و ایستادگی می‌کند. و در ادامه نیز تاکید کرد: اولاً از این بابت ما خوشحال هستیم، این‌که شیطان بزرگ ما را تحریم کرده است جای خوشحالی دارد و ثانیا از بابت این تحریمها به‌هیچ‌وجه نگران نیستیم، واهمه‌ای نداریم و خدا را سپاس می‌گوییم.



«سخنگوی وزارت امور خارجه، سیدعباس موسوی» نیز در مواجهه با این خبرِعجیب بیان کرد: تحریم بی‌حاصل، تکراری و کور رژیم ایالات متحده آمریکا علیه وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و سایر مقامات کشورمان نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی رژیم آمریکاست چرا که ایالات متحده با اجرای چنین تحریم‌هایی، نزاکت‌های ریشه‌دار عرفی و بین المللی را نادیده انگاشته و به طور مستقیم افراد و نهادهایی را تحت تحریم قرار داده که با نظم و امنیت ملت ایران و در تصویری بزرگتر با امنیت منطقه ممزوج است. همچنین افزود: افزودن نام نهادها و مقامات ارشد کشوری، قضایی و انتظامی ایران در لیست تحریم‌ها نشانه ناکارآمدی کامل تحریم‌های گذشته آمریکاست.



از عصر استیصال ترامپیسم، چیزی جز تروریست‌بازی و این قبیل دیپلماسی ناقص انتظار نمی‌رود؛ اما این حجم درجازدن و تحریم تحریم کردن، بیانگر چیزی جز یک واقعیت نیست و آن اینکه ظاهرا هرزپریدن‌های این آقای قمارباز و بیمار، تمامی ندارد و کاش با ندانم کاری‌های دور از انتظار، ابژه مردم مظلوم آمریکا را بیش از این تخریب نمی‌کرد. مردمی که طبق تحقیقات انجام شده حتی بیش از مردم اروپا دیندار هستند.



تاریخچۀ تاریکِ زندگیِ ترامپ را که نگاه می‌کنیم، فرای محرومیت‌های عاطفی و خانوادگی از سمت والدینش که تثبیت‌کنندۀ شخصیت او در بزرگسالی اوست؛ وقتی به رفتارهای جنجالی ـ هیجانی و نمایشی او دقت می‌کنیم، اینکه به نوعی یک سرباز فراری بوده، گاهی چهرۀ تلویزیون، اینکه در ساخت کازینوها و در قماربازی ارائۀ نقش داشته؛ تنها یک جایگاه را برای او متصور می‌شویم، آنهم دلال کوچه‌بازار است نه رئیس‌جمهور.

کسی که حتی برای اعلام تحریم، قدرت رودررویی با رسانه را ندارد، بدون هرگونه سابقه تصدی مناصب سیاسی یا نظامی و کمترین آراء مردمی، با سوءاستفاده از موقعیت نظام سرمایه‌داری آمریکا، صرفا فرای واقعیت، فقط در خواب و خیال احساس می‌کند که می‌تواند وضعیت جهان را به خطر بیاندازد.



کسی که قدرت تحلیلی و دوراندیشی پایینی دارد و هرچند نمی‌خواهیم انتشار عکس برهنه‌اش را و دیگر رفتارهای دوراز شأن او را یادآور شویم، ولی در درجه اول، جایگاه ایران را در جهان، ظاهرا اشتباه گرفته است.



متوهم و درمانده‌ای که فکر کرده، با مطالعۀ چهار کتاب زرد می‌تواند رئیس‌جمهور محبوبی باشد..

کسی که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده توسط استراتژیست‌من‌های عالیِ جهانی؛ از سال 2017 تا 2025، آهنگ فروپاشی کشوری به ظاهر ابرقدرت را، با عدم درایت خود نوشته و همچنان می‌نویسد که هر روز بخشی از آنرا اجرا می‌کند، چرا که به ظهور هژمون نظامِ انقلابیِ جمهوری اسلامی ایران به رهبری ولایت فقیهِ مقتدر ما و ذیربطان، کاملا واقف است.



 کسی که با توجه به رفتارهای بی‌ثباتش و لقلقۀ تحریم‌های بی‌شمار، قطعا به این موضوع پی برده که ما(ایران) به لحاظ علمی ـ راهبردی و قدرت آگاهی‌بخشی، حتی از بالستیک برایشان خطرناک‌تریم و شاهد مثال آنکه نخبگان علمی ایرانی نه تنها در ایران عزیزمان بلکه در تمامی کشورها حضوری فعال دارند!



در پایان لازم است متذکر شویم، یک جهان می‌دانند که پینوکیو ولو به ظاهر ولی در نهایت آدم شد؛ اما ترامپ طبق برآوردهای انجام شده توسط متخصصان و متبحران، هرگز آدم نخواهد شد.



لذا این نوید را به سمع و نظر همه دوستانِ دیندارمان در آمریکا خواهیم رساند که به زودی، طعم امنیت واقعی را فارغ از هرگونه فاشیسم، خواهند چشید. ان‌شاءالله/_


انتهای پیام



پاسخی بگذارید