تاریخ : 1399/06/15 22:44
شناسه : 398456

شهردار شهر کوشک از پیشرفت ۳۰ درصدی ساماندهی و مرمت تنها برج قدیمی دیده بانی شهر کوشک خبر داد و گفت: این برج دیده بانی که احتمالا قدمت آن به دوره سلجوقیه باز میگرددبا مبلغ یک میلیاردریال در حال بازسازی است و تا یک ماه دیگر ، گردشگران و اهالی محترم شهرکوشک از آن می تواننداستفاده نمایند.



به گزارش شاخه سبز از استان اصفهان - مجیدقربانی رنانی در گفت و گویی با اشاره به نقش هویتی این برج دیده بانی در شهر کوشک ، اظهار کرد: برج‌ دیده بانی واقع در شهر کوشک می‌تواند به عنوان جاذبه‌ ای تاریخی و گردشگری منطقه و حتی شهر اصفهان محسوب شود.


وی تصریح کرد: در قدیم برج هاي ديده باني به عنوان بخشي از نظام دفاعي منطقه، رسيدن به مباني نظري مناسب براي احياي اين عناصر و قرارگرفتن آنها در چرخه گردشگري منطقه بوده اند . که وجود قلعه ها، عناصر دفاعي و برج هاي ديده باني در اين محدوده، نظام دفاعي ويژه اي را پديدمی آوردندکه به صورت جداگانه و منفرد يا در ترکيب با قلعه ها، نمايان می شده است. اين عناصر دفاعي، به کشاورزان احساس امنيت مي دادو گاه تبديل به محل سکونت دائمي آنها در کنار مزارع مي گرديده است . برج هاي ديده باني شهر کوشک ، از لحاظ نحوه قرارگيري و مکان يابي، فرم و شکل، ساختار و کالبد و جنس مصالح یکی از برج های اصلی قدیمی شهر درقدیم به حساب می آمده که همچون دیگر برج های دیگر دیده بانی به عنوان جایگاه نگهبانی و امنیت شهری از آن استفاده میگردیده است. 


شهردار شهر کوشک  با اشاره به پیگیری و رصد روزانه موارد مربوط به درخواست‌های مردمی در فضای مجازی و سایت ، افزود: لکه‌گیری آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح شهر از مطالبات مردمی بوده است که توسط نیروهای خدوم شهرداری شهر کوشک به سرانجام رسیده است.


  وی با اشاره به ضرورت رفع عیوب آسفالت شهر نیز گفت:  امروز می توانیم بگوییم ۹۰ درصد از مطالبات مردم در بخش آسفالت شهر برآورده شده و شاهد این بوده ایم خیابان ها و معابر اصلی شهر کوشک آسفالت گردیده و نهضت بسیار خوبی در شهر کوشک شکل گرفته است.


قربانی رنانی  با اشاره به اجرای طرح نیم میدان در ورودی شهر کوشک ادامه داد: اجرای طرح نیم میدان یکی از مطالبات قدیمی مردم شهر بوده که امروز با بررسی توسط کارشناسان در ورودی اصلی شهر در دست اجراست و در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.


وی افزود: علاوه بر آغاز عملیات پیاده رو سازی وجدول گذاری خیابان بسیج  به مبلغ پانصد ملیون ریال، ساماندهی و کانیوگذاری کوچه های فرعی خیابان ولیعصر شهر کوشک نیز به سرانجام رسیده است که تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.


شهردار شهر کوشک خاطرنشان کرد: تا کنون ۸۵ توافق در شهرداری شهر کوشک با هزینه ای بالغ بر ۸ ملیارد تومان جهت آزادسازی و عریض سازی خیابان ها انجام شده است که این هم از اتفاقات خوب این دوره شهرداری و شورای اسلامی می باشد.


وی ادامه داد: احداث بوستان  همچنین احداث یک زورخانه در شهر از دیگر پروژه‌­های در دست اقدام در سال جاری است.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید