این تازه شروع ریزشهای دلار است
تاریخ : 1399/06/17 10:03
شناسه : 398462

کارشناس ارشد ارزی بانک "آی جی" معتقد است ارزش دلار تا سال آینده کاهش شدیدی خواهد داشت. به گزارش شاخه سبز به نقل از ایسنا دلار در ماه های اخیر با کاهش تمایل معامله گران برای خرید آن مواجه شده و بخش زیادی از ارزش خود را از دست داده است تا جایی که ارزش دلار در برابر همتایان مهمش به طور متوسط ۱۱ درصد نسبت به قله سال قبل کاهش داشته است. اولف لیندهال- کارشناس ارشد ارزی در بانک "آی جی" معتقد است که روند ریزش دلار در ماه های پیش رو نیز ادامه خواهد داشت تا جایی که احتمالا ارزش آن حدود ۳۶ درصد در برابر دیگر ارزها کاهش خواهد یافت.

لیندهال با بیان اینکه ریزش های اخیر، پیش درآمدی بر یک روند طولانی خواهد بود، افزود: رفتار صندوق های پوشش ریسک نشان می دهد که اعتماد آن ها نسبت به دلار کمتر شده است. در روزهای اخیر از شتاب ریزش دلار کاسته شده است اما با توجه به شاخص های کلان اقتصاد آمریکا نظیر رشد پایه پولی، کسری بودجه و پیامدهای کرونا روی رشد اقتصاد، مسیر روشنی پیش روی دلار نخواهد بود.

لیندهال با اشاره به پیش بینی بانک "گلدمن ساکس" برای رسیدن هر یورو به ۱.۳۰ دلار تا سال ۲۰۲۳ نیز افزود: نرخ بهره پایین در کنار تزریق نقدینگی سنگین دو عاملی هستند که فشار زیادی را متوجه دلار خواهند ساخت.

جرون بلوکلند- مدیر سبد دارایی در صندوق سرمایه گذاری " روبکو" نیز گفت: رشد اقتصادی در کشورهای رقیب دلار از رشد اقتصادی آمریکا بهتر خواهد بود و به تدریج، این مساله دلار را در لاک دفاعی فرو خواهد برد. این ریزش تاثیرات زیادی روی بازارهای مالی خواهد داشت. در آمریکا نیز صادرکنندگان از این وضعیت منتفع خواهند شد.

با این حال ریک رایدر- کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه سرمایه گذاری بلک راک معتقد است دلار در هفته های پیش رو روندی نزولی خواهد داشت اما صحبت از ریزش سنگین دلار در برابر دیگر ارزها خیلی واقع گرایانه نیست چرا که دلار هنوز از موقعیت بسیار نیرومندی در بین ارزهای جهانی و نظام مالی برخوردار است.

پاسخی بگذارید