تاریخ : 1399/07/14 13:24
شناسه : 398530

عزاداری متفاوت محرم در سال همراه با کرونا موجب شد تا راهپیمایی جاماندگان اربعین لغو و مراسم متفاوت با سال های قبل برگزار شود.




   به گزارش آتنا تکیه خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - امسال کرونا ویروس حال و هوای حسینی شهر را با تب و تاب بیشتری روبرو کرد، بطوری که مردم هر ساله با نزدیک شدن به این ایام با تجهیز تکایا، راه اندازی دسته جات، برپایی ایستگاه های صلواتی و... حس و حال خاصی به شهر می آوردند تا در غم سرور و سالار شهیدان با چشم تر به عزاداری بپردازند.  


با شیوع این ویروس موجب شد از تجمعات و بی ملاحظه گری ها در عدم رعایت بهداشت جلوگیری شود و همین بحران سبب  تعطیلی موقتی اماکن مذهبی، امامزادگان و حرم مطهر امامان معصوم شد. براین اساس عزاداران حسینی امسال برای حفظ سلامت خودو هم نوع شان، محرم ویژه ای نسبت به سال های گذشته بر اساس پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تجربه کردند.


  * جاماندگان اربعین حسینی (ع) بمنظور حفظ سلامت عمومی برگزار نخواهد شد 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ری، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: هر ساله مراسم باشکوه پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) از شهرستان های پیرامون و نقاط مختلف شهر تهران به سمت کربلای ایران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می شد، اما امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی بمنظور حفظ سلامت عمومی امکان برگزاری این مراسم میسر نیست و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در اربعین امسال از منازل به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عرض ارادت خواهیم کرد. 


توکلی کجانی افزود : باتوجه به سخنان رئیس جمهور در رسانه ملی در خصوص عدم برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در تمامی شهرهای کشور بدلیل وضعیت قرمز کرونا، بر اساس تصمیم ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا امسال مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان ری برگزار نمی شود.


  * 90 درصد هیئات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند / دستورالعمل ها در اربعین مانند محرم پا برجاست

  حجت الاسلام علی کنگرلو رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار شاخه سبز بیان کرد :  بنابر دستورالعمل ستاد ملی کرونا و ستاد محرم سازمان تبلیغات اسلامی، با همکاری مجموعه فرمانداری ویژه، ائمه جماعات، دادستانی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، نیروی انتظامی و... این شهرستان با برگزاری جلسات توجیهی در تمامی بخش ها و مناطق نحوه ی انجام دستور العمل پروتکل های بهداشتی به هیات مذهبی ابلاغ شد.


  کنگرلو افزود : با هماهنگی آموزش و پرورش توانستیم از فضای باز مدارس برای برگزاری مراسم استفاده کنیم و حداقل امکان حضور در حرم را کاهش دهیم چون اینگونه فضاها تعداد محدودی را در دل خود می گنجاند و سهولت مدیریت در سلامت را افزایش می دهد.  


وی با اشاره بر اینکه 90 درصد هیئات در برگزاری مراسم ها مراعات شده است، گفت: مجوزهای برگزاری مراسم در تارنمای بیرق صادر شد که  700هیئت از آن جواز دار شدند. 20 تیم بازرسی در مناطق مختلف از برنامه ها بازدید و تذکرات لازم را لحاظ می کردند. اعزام مبلغ را نداشتیم بلکه بیشتر از بومی های شهرستان بهره بردیم.  


رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با یادآوری مراسم پیش روی در اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: راهپیمایی جاماندگان اربعین لغو شده است و موکب و ایستگاه صلواتی و.... را نداریم. پروتکل های اربعین مانند دهه اول ماه محرم خواهد بود و هیئات بیشتر در فضای باز به انجام مراسم می پردازند.







انتهای پیام /


پاسخی بگذارید