تاریخ : 1399/07/16 20:40
شناسه : 398536

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی شهر تاریخی ورزنه با همکاری بخش خصوصی در دست بازسازی است.




به گزارش شاخه سبز از استان اصفهان،‌ امراله اصغری ورزنه در خصوص آخرین وضعیت کاروانسرای شاه عباسی ورزنه اظهار کرد: این کاروانسرا دارای یک هزار و 300 متر مبع اعیان و یک هزار و 889 متر عرصه است.

وی افزود: ساخت این کاروانسرا به دوره صفویه بر می‌گردد و حدود 500 سال قدمت دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا با بیان اینکه بازسازی این کاروانسرا را در دستور کار داریم، اضافه کرد: برای این امر آقای صادق جمالی، به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی با اوقاف همکاری داشته است.

وی اضافه کرد: تعمیر، مرمت و بازسازی  این پروژه در دستور کار است و قرار است که کاروانسرای شاه عباسی ورزنه به  اقامتگاه سنتی، رستوران و چایخانه تبدیل شود.

اصغری ورزنه با بیان اینکه مدت زمان بهره برداری سرمایه‌گذار از این کاروانسرا بر اساس قرارداد منعقد شده 19 سال است، تصریح کرد: برای این امر 36 ماه زمان برای بهره برداری و تکمیل بازسازی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد عملیات تعمیر، بازسازی و مرمت کاروانسرا انجام شده است، گفت: عملیات ساخت زیر ساخت‌ها، و تامین تاسیسات آب، بر ، گاز و فاضلاب کاروانسرا در حال اجرا است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا اعتبار در نظر گرفته شده برای بهره‌برداری از این پروژه را 3.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون 1.7 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید