حركت در مسير اقتصاد مقاومتي تحريم ها را بي اثر كرد
تاریخ : 1399/07/16 21:07
شناسه : 398539

مدير بازرگاني شركت پالايش نفت تهران از ساخت و تأمین بيش از 90 درصد قطعات و تجهيزات پالايشي اين شركت بالغ بر 13 هزار نوع قطعه توسط توليدكنندگان داخلي خبر داد.


به گزارش شاخه سبز  - محمدرضا خليلي با اعلام اين خبر گفت: با هدف حمايت از تأمین كنندگان قطعات در داخل كشور و خودكفايي در ساخت و حركت در مسير اقتصاد مقاومتي بر اساس منويات رهبري، با شناسايي شركت هاي دانش بنيان و برگزاري نشست هاي علمي-صنعتي، بيش از 13 هزار نوع قطعات و تجهيزات دوار و ثابت پالايشي شامل قطعات پمپ‌ها، توربين ها، كمپرسورها، ژنراتورها، مبدل ها، كولرها، برج ها و ظروف، قطعات داخلي برج هاي خنك كننده و شيرآلات از توليدات داخلي تأمین شده است.


وي ادامه داد: تهيه، نگهداشت و توزيع اقلام مورد نياز پالايشگاه با رعايت منافع ذينفعان و تعامل و همكاري با توليدكنندگان قطعات و تأمین كنندگان كالا از مهم ترين وظايف اين اداره است. مديريت بازرگاني شركت پالايش نفت تهران در راستاي اهداف كلان شركت كه همان افزايش كارايي و اثربخشي و اطمينان به حفظ ظرفيت توليد محصولات و ارائه خدمات به ذينفعان است، نسبت به تأمین كليه كالاهاي واحد هاي عملياتي و ستادي اقدام مي نمايد. مأموریت اين اداره هماهنگ با مدل تعالي سازماني و بر اساس چشم انداز شركت تعريف شده است. علاوه بر آن فعاليت هاي اداره بازرگاني نيز در سال جاري بر اساس اهداف و برنامه هاي بهبود طراحي شده و در حال اجراست. 


مدير بازرگاني شركت پالايش نفت تهران با تأکید بر نقش دانش در پيشبرد اهداف اين امور افزود: امروز با استعانت از پروردگار يكتا و با اتكا به دانش و توان داخلي كارشناسان و متخصصان و تلاش براي ايجاد رونق و جهش توليد توانسته‌ايم با بهره گيري از سياست هاي ابلاغي و تأکیدات مقام عالي وزارت نفت نقش بسزايي در سبد سوخت كشور ايفا نماييم. در شركت پالايش نفت تهران نيز بر اساس تأکیدات مديرعامل محترم، دستورالعمل مديريت دانش تأمین كنندگان تدوين گرديده كه در چند فاز تعريف و جاري شده است و شامل دانش از تأمین كننده، دانش با تأمین كننده، دانش براي تأمین كننده و دانش درباره تأمین كننده مي شود كه ساخت برخي از كاتاليست‌ها براي اولين بار در كشور مطابق با استاندارد هاي جهاني توسط شركت هاي توانمند داخلي و با كمك متخصصان فني و مهندسي شركت پالايش نفت تهران از مصاديق بارز آن است. اقدامي كه در شديد ترين دوران تحريم، ايران را براي هميشه از وابستگي به چند كشور خارجي كه توليد اين نوع كاتاليست‌ها را در انحصار خود داشتند بي نياز ساخت. بر اين اساس پس از تست موفقيت آميز اين كاتاليست و توليد آن در كشور، در زمينه توليد انواع كاتاليست پالايشي در كشور خودكفا شده ايم كه اين مهم مرهون كار و تلاش شبانه روزي متخصصان اين شركت است.


وي ادامه داد: تدوين دستورالعمل مديريت دانش تأمین كنندگان يكي از مهم‌ترین برنامه هاي مديريت بازرگاني بوده كه در كميته راهبري مديريت دانش مورد تائيد قرار گرفته است. اين رويكرد نقش بسزايي در ايجاد رونق توليد، افزايش رقابت و سطح كيفي محصولات توليد داخل دارد.


وي تأکید كرد: شركت پالايش نفت تهران همواره پيشرو و حامي ساخت داخل بوده و ايجاد ساختار سازماني و تجهيز امور مهندسي ساخت با هدف بستر‌سازي مناسب جهت تأمين و ساخت كالا و قطعات يدكي و تقويت اقتصاد ملي با حمايت همه جانبه از كالاي با كيفيت ايراني يكي از اقدامات انجام شده در اين راستا مي‌باشد. لذا  با حمايت، توليد و استفاده از محصولات توليد داخل ضمن غلبه بر تحريم هاي استكبار جهاني، تهديد تبديل به فرصت و عاملي جهت استمرار توليد و توسعه پايدار در راستاي چشم انداز شركت گرديد. مفتخريم كه اعتماد و حمايت شركت پالايش نفت تهران از توليدكنندگان داخلي و تشريك مساعي با صنايع هم‌جوار باعث ايجاد حس خودباوري و به دنبال آن بومي سازي تكنولوژي و جايگزيني قطعات استاندارد داخلي با محصولات شركت هاي خارجي شده است.


  خليلي در ادامه پيرامون دستاوردهاي اداره بازرگاني شركت پالايش نفت تهران در تعميرات اساسي واحدهاي آيزوماكس و هيدروژن شمالي كه چندي پيش در اين شركت برگزار شد اظهار داشت: تأمین با كيفيت قطعات در حداقل زمان ممكن در سايه همكاري و تعامل با ساير ادارات ركن اول اداره بازرگاني در تعميرات اساسي اخير بود. در اين تعميرات اساسي بيش از 232 هزار و 750 قطعه در قالب 5 هزار و 264 قلم از اقلام مورد نياز تأمین و در اختيار واحدهاي متقاضي قرار گرفت. يكي از عمده ترين اقدامات اداره بازرگاني در اين تعميرات اساسي تأمین كالاهاي مورد نياز پيش بيني نشده بود كه بر اساس زحمات و تجارب كارشناسان اداره صورت گرفت و در نهايت منجر به كاهش زمان و جلوگيري از اتلاف وقت جهت تأمین كالا و قطعات گرديد.


اين مقام مسئول خاطر نشان ساخت: امروزه توسعه و پيشرفت هر جامعه اي منوط به خودكفايي داخلي و قطع وابستگي فني و صنعتي به بيگانگان است. از همين رو در ساليان متمادي است كه مقام معظم رهبري با تأکیدات مكرر همواره تحقق "اقتصاد مقاومتي" و خودكفايي و خويشتن باوري و اعتماد به نفس ملي و حمايت از كالاي ايراني و در نهايت جهش توليد را مدنظر قرار داده‌اند. بي شك تمركز اثر بخش همراه با غيرت و حساسيت ملي نسبت به اين موضوع مي تواند آثار و پيامدهاي مهمي از قبيل صرفه جويي ارزي، رشد و شكوفايي توان داخلي و مصونيت سازي صنعت نفت كشور از تحريم ها و تكانه هاي بيروني به همراه آورد. انتظار ما از توليدكنندگان داخلي ارتقاء كيفيت، رقابت سالم و تحويل به موقع کالا در راستاي پيشبرد اهداف ملي مي باشد كه اين مهم تنها در سايه صداقت، وفاق و همدلي به دست خواهد آمد.


  وي در خاتمه بيان داشت: ايجاد فرهنگ برد برد دورنمايي است كه شركت پالايش نفت تهران در راستاي تأمین منافع ذينفعان خود در پي آن است در اين خصوص بايد اشاره داشت جلسات هم انديشي با توليدكنندگان هر ساله در چندين نوبت به صورت تخصصي برگزار مي گردد كه در جهت انتفاع آن عزيزان اقداماتي نظير افزايش ميزان پيش پرداخت و يا تدوين و جاري سازي مديريت دانش تامين كنندگان صورت پذيرفته است. اميدواريم اين مديريت در پرتو عنايات حق تعالي و با تلاش و كوشش شبانه روزي كاركنان نستوه و زحمتكش در سايه حمايت هاي بي دريغ مديرعامل و اعضاي محترم هيئت مديره و ساير ادارات مرتبط، در راستاي موفقيت شركت پالايش نفت تهران به عنوان عضوي تأثیرگذار در صنعت نفت كشور سهمي هرچند اندك داشته باشد. 



انتهای پیام /












پاسخی بگذارید