تاریخ : 1399/07/26 21:24
شناسه : 398557

برنامه "پنج‌شنبه‌های تکریم" با حضور در شهر ری و دیدار و تکریم جمعی از خانواده‌های شهید مدافع حرم "تیپ فاطمیون" با حضور محمد کبیری، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه پیدا کرد.



 به گزارش شاخه سبز و نقل از خبرگزاری برنا ، طرح ملی "پنج‌شنبه‌های تکریم" در راستای قدردانی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان روز پنجشنبه بیست و چهارم مهر با حضور بیش از سی خانواده شهید مدافع حرم و 10 جانباز مدافع حرم تیپ فاطمیون در شهرستان ری در محل گروه جهادی ابوحامد در مسجد امیرالمومنین شهرستان ادامه پیدا کرد. 

* کار خانواده‌های شهدا کمتر از شهادت نیست

  محمد کبیری ، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این برنامه گفت: آمدیم تا کار بزرگی که برای امنیت منطقه توسط مدافعان حرم انجام شد را پاس بداریم. ما و همه منطقه امنیت خود را مدیون جانبازان، شهدا و خون‌های ریخته شده در میدان‌های جنگ علیه تروریست‌ها هستیم.


او با بیان اینکه "کار شهدا بزرگ بود و کار خانواده‌های‌شان کمتر از شهادت نیست" افزود: کار خانواده شهدا بسیار بزرگ و صبر و از خود گذشتگی آنها قابل تقدیر است، مخصوصا در شرایط اقتصادی کنونی بزرگ کردن فرزندان شهدا کاری جهادی است.


کبیری ادامه داد: قدردانی ما از شهدا و خانواده‌های‌شان در عمل محقق نخواهد شد اما آمدیم تا هرچند به کلام و حضور بگوییم قدر این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها را می دانیم. 


معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان اینکه "پنج‌شنبه‌ها در برنامه‌ای با عنوان پنج شنبه های تکریم بنا داریم برای عرض ادب خدمت خانواده معظم شهدا برسیم" گفت: امیدواریم خداوند توفیق خدمت به جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا را به ما بدهد و ان‌شاالله در کنار شما بتوانیم روحیه ایثار و از خودگذشتگی شهدا را ترویج کنیم.


* هدف برنامه «پنج‌شنبه‌های تکریم» آشنایی نسل جوان با تفکر شهدا است 

در ادامه مراسم محمدرضا قنبرطلب ، مدیرعامل موسسه مبشران نور گفت: هدف از برگزاری طرح ملی «پنج‌شنبه‌های تکریم» ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با تفکر از خود  گذشتگی است.


«محمدرضا قنبرطلب» افزود: باز نشر تفکر ایثار و از خودگذشتگی و حفظ خاک و استقلال کشور با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با موضوع بازدید و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.


او با بیان اینکه این طرح موجب تقویت ارتباط با خانواده های معظم شهدا شده است که به تبع آن برکت و فیض شهدا نیز قسمت ما خواهد شد، تصریح کرد: مسئولان به همراه فعالان فرهنگی جامعه با حضور در منزل شهدای شهر و منطقه خود، ضمن تکریم خانواده معظم شهدا، وصایای شهدا را نیز بازخوانی می کنند.


مدیرعامل موسسه مبشران نور ، انتشار وصیت نامه و زندگی نامه شهدای مدافع حرم به صورت مکتوب و مصور و با عنوان پویش «پنج شنبه های تکریم» را از برنامه های آینده این طرح عنوان کرد و گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از مهمترین اهداف برگزاری این طرح است.


همچنین قنبرطلب از حمایت های ویژه و بی دریغ کبیری ، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در رونق بخشیدن این طرح تقدیر کرد. 


* شهدا نه برای یک مرز جغرافیایی بلکه برای اسلام رفتند 

حسین نصرالله رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری نیز در این برنامه  گفت: مراسمی که امروز هستیم تجلیل و تکریم از شهدای مدافع حرم است بین خانواده شهدای ایرانی و شهدای مدافع حرم افغانستانی و تیپ فاطمیون هیچ تفاوت و فرقی وجود ندارد آنها برای مرزهای اسلام حرکت کردند نه مرز جغرافیایی و برای ما ارزشمند هست.


رییس بنیاد شهید و ایثارگران در ادامه گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران هم دستور داده شده است قدردان خانواده معظم شهدا باشیم و ازهیچ خدمتی به آنان دریغ نکنیم و امیدوارم این پنج شنبه ها ادامه داشته باشد و از همه خانواده های شهدا  که در جهان اسلام هستند بتوانیم احترام و تکریم کنیم و قدردان زحمات آنها باشیم.


محمد کبیری ، معاون تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی در ادامه همراه با دیگر مسوولان حاضر در برنامه به منطقه فیروز آباد از توابع شهرستان ری  و شهر قلعه نو  رفتند و با تعدادی از خانواده شهدا دیدار و گفتگو کردند. 


مراسم با حضور در گلزار شهدا و نثار فاتحه به روح شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم خاتمه یافت.


گفتنی است، مراسم این هفته پنج شنبه های تکریم با حضور محمد کبیری ، معاونت تعاون وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا قنبرطلب، مدیرعامل موسسه مبشران نور ، حسین  نصرالله، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری ، حجت الاسلام مجتبی تختی پور، معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران، سردار حمید کمالی از فرماندهان دفاع مقدس ، دکتر مهدی رحمتی و دکتر احمد صادقی مدیران موسسه هادیان ، میثم طاهر آبادی رییس اتحادیه موسسات قرآنی استان تهران ، مهندس شریف شهردار شهر قرچک ، مهندس امید محمودی شهردار قلعه نو و  دیگر مسوولان شهرستان ری برگزار شد.

این دومین هفته از اجرای طرح ملی «پنجشنبه‌های تکریم»  است که جمعی از مسئولان کشوری و استانی ، خانواده های معظم و معزز شهدا فاطمیون را مورد تقدیر و تکریم قرار دادند.


انتهای پیام /


پاسخی بگذارید