تاریخ : 1399/07/28 20:20
شناسه : 398566

فرماندار ویژه شهرستان ری از انجام مطالعات دقیق علمی برای جابجایی مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در شهرداري تهران خبر داد.



به‌گزارش خبرنگار شاخه سبز از شهرستان ری - حسین توکلی کجانی در آئین راه اندازی مجدد واحد ۶ مجتمع صنعتی سیمان تهران با تکیه بر دانش داخلی و افتتاح سیستم بهینه سازی فیلتراسیون واحدهای ۶ و ۹، بیان کرد : با پیگیری های مجموعه سیمان تهران، پیرو افتتاحیه های متعدد در دهه فجر با حضور مسوولان محیط زیست استان تهران این افتتاح امروز صورت گرفت. معتقدم اولین دوره ای هست که محیط زیست با دیدگاه عدم بارگیری بدون پیوست های زیست محیطی در شهرستان ری عمل کرده است.


توکلی کجانی یادآور شد : پتانسیل و ظرفیت های خوبی در شهرستان ری وجود دارد. امروز این حرکت نشان از اقتصاد مقاومتي، جهش تولید، مسئولیت پذیری با دیدگاه اجتماعی و زیست محیطی دارد. جوانان اگر دلسوز باشند، با تمام اعمال تحریم ها و شرایط ارزی روز باز می توانیم در این اوضاع جنگ اقتصادی هر لحظه با وحدت و همدلی بیشتر تلاش شود که ازین شرایط بنحو مطلوب گذر کنیم. 


فرماندار ویژه شهرستان ری اشاره کرد : اولین نقطه در پایتخت برای انتخاب انتقال بارگذاری ها اغلب در ری اتفاق می افتد بطوریکه واحد تولید کفش در بخش مرکزی، واحد های صنعتی نیز در شمس آباد بعنوان بزرگترین مجموعه صنعتی خاورمیانه و همچنین در خاوران واحدهای تولیدی صنفی فعال هستند. 


وی با تاکید بر اینکه عمده سرمایه گذاری برای اطراف پایتخت عمدتا در ری است، گفت: استقرار و انتقال واحد های مختلف تولیدی مشکلی در شهرستان ایجاد نمی کند بلکه ما حامی رشد صنعت و تولید هستیم، ولی پیوست های اجتماعی و زیست محیطی را باید رعایت کنند. 


توکلی کجانی  : حدود 50 سال پیش مجتمع پردازش و بازیافت زباله در آرادکوه کهریزک مستقر شد اما امروز با تمام تلاش های انجام شده نتوانستیم در مورد جابجایی قطعی آن تصمیمی بگیریم؛ خوشبختانه امروز با پیگیری هایی که صورت گرفته است، شهرداری تهران ملزم شد که مطالعات خود را در این مورد قطعی سازد تا شاهد اینگونه آلودگی های زیست محیطی نباشیم. 

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد : بحث فاضلاب شهرری برگرفته از بالادست است چون با بررسی های انجام شده توسط همکاران در آب منطقه ای و حفاظت محیط زیست متوجه شدیم که تا ابتدای مرز شهرری 90 درصد آلودگی ری رخ می دهد و تنها 10 درصد از آن مختص به ری می باشد. 

وی افزود : طرح ساماندهی آب های جنوب تهران در حال اجراست و مصوبه هیئت وزیران روند مثبتی را بسمت پیشرفت اصلی طی می کند. امیدست وزارت نیرو به وظایفش عمل کند و بحث تخصیص آب را تامین بخشد، زیرا این اتفاق می تواند نقش مهمی را در مسائل زیست محیطی شهرستان ری ایفا کند.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید