تاریخ : 1399/08/3 22:27
شناسه : 398572



محمد ادامه داد:اقتصاد ایران امروز در شرایط خوبی نیست اما اصلا اشتباه است حتی بگوییم دیگر کار از کار گذشته و نمیشود معیشت و اقتصادرا درست کرد


به گزارش شاخه سبز و نقل از خبرنگار اطلاعات روز - دکتر سعید محمد در بازگشت از سفر استانی دزفول در پاسخ به این سوال که شما هم معتقدید اقتصاد ایران شکست خورده است، گفت: اینکه میگویید شما هم معتقدید مگر کسی هست که بگوید اقتصاد ایران شکست خورده یا تی ورشکست شده است؟ این سوال شما اساسا دارای ایراد است تنها اقتصاد شکست خورده دنیا متعلق به یونان است که آنهم بر مبنای تئوری های جدید و بعضا بهره گیری از بومی سازی اقتصاد اسلامی در حال بازسازی اقتصاد خود است.


محمد ادامه داد:اقتصاد ایران امروز در شرایط خوبی نیست اما اصلا اشتباه است حتی بگوییم دیگر کار از کار گذشته و نمیشود معیشت و اقتصادرا درست کرد.


  رئیس قرارگاه خاتم الانبیا خاطرنشان کرد:اقتصاد دارای شاخصه های بومی و دینی است و این در دنیان مدرنیته به اثبات رسیده است که مدل اقتصادی هر جامعه با مدل اقتصادی جامعه دیگر فرق های اساسی دارد یا برنامه اقتصاد برای یک دین با برنامه اقتصادی ادیان دیگر دارای تفاوت است به خاطر همین است که رهبر معظم انقلاب بر الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت تاکید دارند پون با این الگو میشود اقتصاد ایران را در بین چند اقتصاد برتر دنیا مطرح کرد.


دکتر سعید محمد که این روزها به عنوان یکی از گزینه های انتخابات 1400 ریاست جمهوری مطرح است ادامه داد:اقتصاد ایران به دلیل آنکه بدون در نظر گرفتن دین و فرهنگ مردم صرفا بر مبنای تئوری های اقتصاد غربی در حال اداره است نمی تواند آنطور که در شان انقلاب اسلامی است خود را شکوفا کند لذا کار به جایی می رسد که تغییر در قیمت دلار در ثبات اقتصادی کشور تزلزل ایجاد می‌کند.


وی افزود:برای رهایی از فشار اقتصادی مردم نه نیازی به مسکن های موقت است نه به سبد کالا نیازی داریم و نه اینکه کلید گشایش آن خارج از مرزهاست بلکه نقطه رهایی اقتصاد ایران از بند بی ثباتی استفاده از الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است که مسیر آن با اقتصاد مقاومتی چراغانی و روشن شده است 


محمد گفت:باید باور کرد که بهبود وضعیت اقتصاد در شرایط فعلی کار سخت و دشورای نیست و با بهره مندی از ظرفیت های فیزیکی و عقلی بومی و اسلامی میشود اقتصاد شکوفایی داشت 


وی با ورود به مباحث تاریخی اقتصاد ایران گفت: در دوران صفویه توجه به زیر ساخت های اقتصادی و توسعه آن، در استقرار و تداوم ساختار حکومتی در هر دوره تاریخی امری مسجل می باشد. امّا می بایست این نکته را در نظر داشت که در سایه سیاستی مدبرانه می توان توسعه اقتصادی را دست یافتنی نمود. از منظری دیگر رسیدن به توسعه سیاسی و اقتصادی در راستای هم قرار دارند. بررسی اقتصاد عصر صفویه با توجه به تحولات پدید آمده در ساختار حکومتی ایران و استقرار حاکمیت ملی و تمرکز قدرت، در راستای آن رشد بورژوازی و ایجاد تحولات در مناسبات خارجی ایران قابل بررسی خواهد بود. ایران عصر صفوی در قرن 10 ه . ق/ 16 م. مقارن با ایام سلطنت شاه عباس اول، دورانی از شکوفایی اقتصادی و اقتدار سیاسی را سپری نمود. از جمله مسائلی که رشد اقتصاد ایران در این برهه از تاریخ را سبب گردید می توان به ثبات سیاسی، تمرکز گرایی، ایجاد امنیت داخلی به ویژه راهداری، و استفاده از نیروی کارآمد داخلی در رشد بازرگانی دانست.  لذا با تغییر مدل فکری اقتصاد غربی به مدل فکری ایرانی اسلامی اقتصاد ایران نه تنها شکوفا میشود بلکه میتواند جزء اقتصادهابی برتر دنیا باشد.





انتهای پیام /

پاسخی بگذارید