گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1399/08/28 12:10
شناسه : 398603

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح داشت : دولت و مجلس برای حمایت صنوف متضرر از کرونا چاره جویی می کنند، البته ستاد ملی کرونا این مهم را در دستور کار خود دارد.



 سید مرتضی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شاخه سبز بیان کرد : با توجه به موج سوم شیوع ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری بسیار مبرم و ضروری برای هموطنانمان محسوب می شود که متاسفانه بطور مثال در کلانشهری مانند تهران این روند رعایت زیر ۵۰ درصد است. 



خاتمی افزود : اگر همه با هم رعایت پروتکل‌ها را نداشته باشیم به آن خواسته مهمی که در مسئله پیشگیری درنظر داریم، قطعا نخواهیم رسید. در قدم اول اگر استفاده از ماسک که از ساده ترین روش های پیشگیری برای جلوگیری از صعود ابتلا می باشد، بهره جوییم؛ می توانیم ضریب اشغال تخت های بیمارستانی را کاهش دهیم.  



وی با تاکید بر اینکه اولویت در حال حاضر سلامت جان مردم است، افزود : در سه ماه پیش رو، شرایط دشوارتری نسبت به روزها و ماههای گذشته خواهیم داشت و باید بصورت دقیق فاصله گذاری ها انجام شود. اگر بتوانیم در این سه ماه بحرانی با دقت به طرح تعطیلی ها و محدودیت ها بپردازیم قطعا  می توانیم از ضررهای جانی و مالی بیشتر جلوگیری کرده و به امنیت روانی و درمان کمک کنیم. 



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اذعان کرد : تعطیلی اصناف موجب عدم ازدحام و رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی خواهد شد. البته باید این قرنطینه ها و تعطیلی ها را با دقت بیشتری دنبال کنیم تا مضرات ضعف مالی صنوف قابل تحمل شود. برای این کار باید همزمان در ارتباط با مالیات، بیمه بیکاری و ... تصمیمات گشایشگر اتخاذ شود.



  خاتمی ادامه داد : در این راستا باید دولت و مجلس چاره جویی کنند، البته ستاد ملی کرونا این مهم را در دستور کار خود دارد.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید