گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1399/08/30 15:19
شناسه : 398606
 
 به گزارش شاخه سبز از استان قم  _ رییس موسسه آموزش عالی پویش استان قم گفت: حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین نسل سوم را در دستور کار خود قرار داده که علاوه بر آموزش های علمی زمینه های عملی و عملیاتی در تخصص های مختلف را مورد توجه قرار داده است تا بتواند گام موثری در راستای نسل چهارم یا مساله محوری دانشگاه بردارد.

  دکتر سیدمحمد شریعتمدار در گفتگو با شاخه سبز افزود: این موسسه از سال 87 با رویکرد فنی و مهندسی با هدف جلوگیری از خروج دانشجویان و طالبان علوم فنی از قم احداث شد تا علاوه بر ماندگاری نیروها و دانشجویان بومی و توانمند و جلوگیری از آسیب روانی و اقتصادی، بستر غنا و توسعه بیشتر استان را در آینده فراهم کند و نیروهای توانمند در قم پرورش یافته و پس از تحصیل در همین شهر به همشهریان محترم خدمت کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از پنج هزار دانشجو از این مرکز فارغ التحصیل شده و همگی اکثرا جذب بازار کار شدند و در حال حاضر نیز تعداد قابل توجهی دانشجو در مجموعه مشغول به تحصیل می باشند.

وی با اشاره به اینکه این موسسه در ابتدا با رویکرد فنی و مهندسی راه اندازی شد گفت: در حال حاضر چندین رشته علوم انسانی نیز در این موسسه فعال و در آینده نزدیک نیز تعداد رشته های غیرمهندسی آن نیز افزایش خواهد یافت .

وی از انتقال این موسسه آموزش عالی به مجموعه ای 35 هزار متری در 9 طبقه در پردیسان خبر داد و افزود: این دانشگاه جدید ظرفیت پذیرش بیش از 6 هزار دانشجو را دارد و در آینده نزدیک بر تعداد رشته های پذیرش دانشجو افزوده می شود.

وی در ادامه به فعال بودن آزمایشگاه های مختلف معماری، برق و عمران در این موسسه افزود: آزمایشگاه مخابراتی و ارتباطاتی این موسسه پس از آزمایشگاه های مطرح کشور دومین آزمایشگاه محسوب می شود ولی از لحاظ کیفیت و کمیت تجهیزات تنها آزمایشگاه پیشرفته کشور است و جدیدترین تست های در این آزمایشگاه قابل انجام می باشد.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید