گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1399/09/3 12:39
شناسه : 398612

نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره براینکه تعطیلات بدون پیش بینی های برنامه ریزی شده کفاف نمی دهد، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و تامین هزینه های معیشتی از سوی دیگر باید توسط دولت و مجلس لحاظ شود.




محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شاخه سبز بیان کرد: وقتی پای حفظ سلامت مردم به میان می آید، باید مدیران و مسوولان با جدیت تمام عمل کنند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هموطنانمان یکی از ضروریت های نیاز جامعه امروز ما محسوب می شود و تنها راه ارزان و اخلاقی ماسک زدن است. 


آصفری با اشاره بر اینکه همراهی مردم با مصوبات ستاد ملی کرونا بنحو مطلوبی نبوده است، افزود: در سه ماهه اول پاییز آغاز حساسیت و بیماری های مختلف است، مردم و مسوولین نیز باید پیشگیرانه تر در این حوزه عمل می کردند.   


نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که از مردم توقع دلسوزانه ی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا برای حفظ سلامت جان خودشان را داریم، باید دولت و مجلس به طرح محدودیت ها و تعطیلی ها نیز نگاه دقیق تری داشته باشند.  



آصفری تصریح کرد:  با تعطیلی صنوف مختلف و کاهش تردد درصد آمار مبتلایان کاهش می یابد و کنترل و مدیریت آسان تر می شود. ولی توجه به این موضوع که درآمد نیمی بیشتر از مردم ما دچار آسیب خواهد شد، نیز مهم است. پس با طرح این موضوعات نباید تهدیدی برای معیشت و درآمدزایی باشیم.



    وی با تاکید بر اینکه ارائه طرح محدودیت ها باید متناسب با معیشیت مردم باشد، گفت: دولت و مجلس بیشتر باید فشار را از دوش مردم برداشته و با برنامه های دقیق تری در راستای کاهش هزینه های تست های کرونا و حتی داروهای مورد نیاز در مقابله با بیماری کووید 19 که از خارج کشور بصورت عمده وارد می شود و در داخل بسته بندی می شود، طرح کنند و در تامین ظرفیت های تخت های بیمارستانی نیز کوشا باشند.


   نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد : قیمت ماسک بیش ازین کاهش یابد تا نیازها حتی برای افراد کم بضاعت تامین شود، صرفا با تعطیلات و محدودیت ها  مشکلات حل نمی شود، باید هر دو موضوع در کنار هم دیده شود تا این ویروس منحوس به نابودی مطلق برسد. بدان معنا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سمت مردم به درصد مطلوب برسد و ارائه برنامه های دقیق در دستورکار مدیران قرار گیرد.







انتهای پیام /

پاسخی بگذارید