گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1399/09/12 17:59
شناسه : 398624

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت‌: اهداف صهیونیستی برای ما آشکار هست این رژیم آگاه به نفوذ ما در تمامی کارکردهایش نیست.




شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شاخه سبز بیان کرد: برخی معتقدند که ارتباط مستقیمی در شهادت مظلومانه دکتر فخری زاده و انفجار خرابکارانه نطنز وجود دارد که این مورد صحت ندارد ، چون شیوه و نوع ترور کاملا متفاوت از آن اقدام بود. ولی پای همه این دسیسه ها یک جریان سازمان یافته صهیونیستی و آمریکایی که با پشتیبانی مالی برخی از کشورهای منطقه جان گرفته ، در میان است. 


حیدری اضافه کرد : این اقدام قطعا صهیونیستی بوده و از ابزار کثیف منافقینی استفاده شد که خودشان برای این آب و خاک بودند ولی بموقع ترک وطن به عنوان یک ابزار در دستان دشمن قرار گرفتند.  


نماینده مردم کرمانشاه (سرپل ذهاب / قصر شیرین) در مجلس شورای اسلامی گفت : شاید از یک نظر انفجار نطنز بصورت پیوسته مرتبط به تروردانشمند علمی، حوزه هسته ای و پزشکی باشد ولی ارتباط مستقیمی ندارد. چون نوع ترور و عملیات رخ داده، پیچیدگی های خاص خود را دارد.


   * برنده انتخابات  آمریکا اهمیتی برای ایران ندارد

   وی با تاکید بر اینکه ایران هیچ دخالتی در انتخابات آمریکا نداشته به رد این دسیسه که با تاوان خون شهید دکتر فخری زاده همراه بوده است، اشاره کرد و گفت: ایران ارتباط مستقیمی در انتخابات آمریکا ندارد و برایش انتخاب بایدن یا ترامپ جایگاه مهمی نخواهد داشت. زیرا اگر نگاهی به تاریخ عملکرد جمهوری خواهان و دموکرات ها داشته باشیم به این مهم پی می بریم که همواره دموکرات ها سازنده تمام تحریم ها بودند و جمهوری خواهان در اجرای طرح اقدام کننده؛ پس این انتخاب برای ما تفاوت چندانی نمی کند.


   حیدری ادامه داد :  ترامپ برای آنکه خودش را از قبل برنده این انتخابات اعلام کند بدنبال آن بود که یکسری عناصر و عوامل را دخالت دهد تا با یکسری اتفاقات در این اقدام پیشرفت کند، که در همین راستا به ایران، روسیه و حتی کشورهای مسلمان اتهام دخالت زد چنانچه طراح این نوع انتخابات خودش بود. 


نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد : رای گیری این دوره از انتخابات آمریکا و رای الکترال را ترامپ تببین کرده بود و وی پیگیر به ثمر رسیدن آن شد و حتی افراد منصوب در پست هم در دیوان عالی توسط ترامپ تعیین شده بودند تا بتواند بهترین بهره بردار این موقعیت شود. 


  حیدری تشریح کرد:  ترامپ کسی بود که واقعا به اقتدار آمریکا همیشه می نازید و  کشورش مستقل و قدرتمند می دانست و اذعان می کرد، راه نفوذی در کشور ما وجود ندارد. چه شد! یکباره در جریان انتخابات همگان و حتی دوستان خود را متهم در دخالت می کند.  


* رژیم صهیونیستی به دیوانگی ترامپ پی برده است

  وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دیوانگی ترامپ پی برده است، افزود : در این 40 روز باقیمانده از قدرت ترامپ صهیونیست ها بدنبال آنند که ترامپ را با کشور ایران درگیر کنند و دقیقا ضعف ترامپ در احساسی بودن آن هست که قدرت تصمیم گیری را از وی می گیرد و تحت نظر لابی های صهیونیستی، این نوع رفتار هایی که منجر به دیوانه خواندن ترامپ می شود، از او سر می زند.


   نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد : رژیم صهیونیستی با این نوع  اقدامات می خواهد ایران را درگیر یک جنگ ناخواسته با آمریکا کند. اما دقت به این موضوع ندارد که ما به تمام کارکردهای پنهان آنان آگاهیم؛ لذا  این مسائل برای ما منفک شده است.  


وی خاطر نشان کرد : این رژیم غیر مشروع باید از نظر دیپلماسی ایرانی راه خود را پیش گیرد وگرنه ما مایل به جنگ طراحی شده نیستیم. ولی اگر قرار اینست که جنگ رو در رو باشد اعتقاد به توان همه جانبه جمهوری اسلامی داریم و با قاطعیت خود را برنده این میدان می دانیم و بازنده آنان خواهند بود. چون جای سوال است چرا باید بخاطر دسیسه های یک رژیمی که مشروعیت خاصی ندارد وارد جنگ فیزیکی شویم؟! 


حیدری در انتها متذکر شد :چون کشور ما در دنیا یک قدرت ژئوپلیتیکی دارد و استراتژی خاصی دارد. ایران با هر کشوری زمینه داشته باشد این رژیم خود را درگیر بهم ریزی رابطه می کند. ولی توجه نمی کند که ایران خود را در حد فکر کردن به این رژیم نمی داند، زیرا عددی در برابر قدرت ما نیستند.  







انتهای پیام /



پاسخی بگذارید