تاریخ : 1399/10/14 12:32
شناسه : 398665

بانك ملي ايران هم به صف سازمان هاي الگو بردار از سامانه مديريت دانش شركت پالايش نفت تهران پيوست.



به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - در نشستي كه با حضور مسئولين اداره كل آموزش بانك ملي و اعضاي كميته راهبري مديريت دانش شركت پالايش نفت تهران برگزار شد، در خصوص نحوه پیاده‌سازی و پيشبرد مديريت دانش و نيز رويكردهاي جديد آموزشي در دوران شيوع كرونا و چالش هاي مربوطه بحث و تبادل نظر شد.



در اين ديدار فرشيد مؤمنی فراهاني، رئيس آموزش و تجهيز سرمايه هاي انساني و نماينده مديرعامل در مديريت دانش، با ذكر شواهدي از خلق و ثبت دانش و اقدامات نوآورانه كاركنان شركت در سطوح مختلف و ارزش افزوده حاصل، به رويكردهاي حمايتي و تشويق اين گونه اقدامات از سوي رهبران سازمان اشاره نمود. وي همچنين به مديريت اثربخش دانش ها و درس آموخته ها، به عنوان يك مزيت رقابتي پايدار براي سازمان ها در فضاي کسب‌ وکار كنوني تأکید و نكاتي را پيرامون رويكردهاي جديد آموزشي در دوران شيوع كرونا برشمرد.



گفتني است الگوبرداری (Benchmarking) روشی سیستماتیک است که سازمان‌ها به‌وسیله آن می‌توانند فعالیت‌های خود را در هر مقوله و بر اساس يادگيري از عملكرد صنايع يا سازمان هاي پيشرو تنظيم، اندازه گيري و اصلاح کنند؛ الگوبرداری در واقع ابزاری برای بهبود مستمر است و می‌تواند توسط انواع سازمان‌های تولیدی و خدماتی به کار گرفته شود.



مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران که عملاً از سال 1387 آغاز به کار نموده است تاکنون ضمن برخورداری از روند روبه رشد همیشگی به‌ویژه در سال‌های اخیر و به ‌واسطه همکاری و توجه جدی مدیران، مسئولان و کارکنان به‌ عنوان یک مزیت رقابتی و پشتیبان استراتژی‌ها به‌طور ویژه مورد توجه ارزیابان، ممیزان و سازمان‌های ایرانی قرارگرفته است.



 قبلاً سازمان‌هایی نظیر وزارت نفت، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، بانك هاي ملت و پارسيان، صنایع مس ایران، سازمان صنایع دفاع، دانشكده مديريت دانشگاه تهران، شهرداري تهران، گروه مپنا (توگا) و شرکت ‌هایی دیگر با حضور در این مجموعه نفتی از مدیریت دانش اين شرکت الگوبرداری کرده‌اند.



بانك ملي ايران در سال 1307 تأسیس شد. این بانک یكی از قوی‏ترین مؤسسات مالی در ایران است كه در حال حاضر با حدود 34 هزار كارمند فعال در سراسر كشور در حال خدمت رساني به آحاد جامعه مي باشد.


با الگوبرداري بانك ملي ايران به عنوان چهارمين بانك يادگيرنده از سامانه مديريت دانش شركت پالايش نفت تهران (پس از بانك هاي پارسيان، ملت و توسعه صادرات ايران)، شمار سازمان هاي يادگيرنده و الگو بردار از مديريت دانش اين شركت به عدد 77 رسيد.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید