تاریخ : 1399/11/21 22:47
شناسه : 398702

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: خوشبختانه اقدامات علمی و عملی اصلاح دام سبک در کشور با محوریت نژادهای بومی به خوبی انجام شده‌است.

به گزارش شاخه سبز و نقل از خبرگزاری ایرنا - ایوب فصاحت روز سه شنبه در آیین بهره برداری از بخش شیردوشی مجتمع شیر و گوشت احسان در بخش کهریزک، افزود: متاسفانه در حوزه اصلاح دام سنگین در کشور اقدامات لازم انجام نشده است که باید اقدامات علمی لازم در خصوص اصلاح دام سنگین باید سریعا در کشور انجام شود.


وی با اشاره به اینکه شروع احداث دامداری های سنگین استان تهران از سال ۱۳۲۹ همزمان با ورود دام های اصلاح شده به کشور آغاز شده است، افزود: پیشرفته‌ترین واحدهای دامداری کشور در این استان هستند و تهران قلب دامپروری کشور است.


این مسئول اعلام کرد: هم اکنون هشت هزار راس دام سنگین در دامداری های استان تهران وجود دارد.


رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران اضافه کرد: همچنین پروانه تاسیس دامداری ۲۰ هزار راسی دام سنگین، ۵۰ هزار تایی گوساله نیز در این سازمان صادر شده و اقدامات آن در حال اجرا است.


فصاحت با بیان اینکه هم اکنون زنجیره تولید شیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ در استان تهران شگل گرفته است، افزود: استان تهران در این حوزه نیز در کشور پیشرو است.


وی در پایان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ نیز در مرغداری های استان تهران نگهداری می شود، گفت: ۳۵۰ واحد مرغداری گوشتی و تولید تخم مرغ در استان تهران وجود دارد.

 

مجتمع تولید شیر و گوشت احسان پس از ۲۷ سال فعالیت امروز در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار و تولید روزانه ۶۰ تن شیر گاو و ماهانه ۲۵ تن گوشت خود را به عنوان دامداری نمونه کشور ثبت کرده است.


بهره برداری از سیستم شیردوشی «روتاری» با سرمایه گذاری ۲ میلیون یورویی همزمان با ایام الله دهه فجر  در این گاوداری به بهره برداری رسید، این سیستم شیردوشی با حرکت دورانی توانایی دوشین ۹۰ گاو در هر دقیقه را دارد.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید