گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1399/12/29 22:02
شناسه : 398735

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه تاکنون مسئولی واکسن نزده است، گفت: تاکید رییس جمهوری اعمال نظارت کامل بر توزیع واکسن‌ها است.



به گزارش شاخه سبز - محمود واعظی درباره برخی شایعات مبنی بر استفاده غیرقانونی از واکسن کرونا و اقدامات دولت در این زمینه گفت: تکلیف همه واکسن‌ها قبل از ورود واکسن به کشور در ستاد ملی کرونا مشخص شده است. یعنی مشخص کرده‌ایم هر مقدار واکسنی که در دسترس ما قرار گرفت چگونه و به چه قشر از مردم تزریق شود و به طور روشن و صریح تعداد واکسن‌هایی که وارد کشور می شود را اعلام کرده‌ایم.



رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار دوز واکسن روسی و ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی دریافت کرده‌ایم، گفت: علاوه بر این صدهزار واکسن پاستور در اختیار ما است و تا صد هزار واکسن هندی هم وارد کردیم و ۳۰۰ هزار واکسن دیگر هم در اختیار ما قرار می‌گیرد.



وی ادامه داد: اولویت اول، تزریق واکسن به کادر درمانی بود که در بخش‌های کرونا کار می‌کردند.  افراد بالای ۶۵ سال، کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و کسانی که در آسایشگاه‌ها هستند در اولویت دریافت واکسن هستند. تاکنون عین همین دستورالعمل انجام شده و هیچ مسئولی واکسن نزده است و این را به صراحت می‌گویم برنامه به همان ترتیب پیشرفته است.



واعظی با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر اعمال نظارت در توزیع واکسن‌ها برای اطمینان بخشی به مردم، اظهار کرد: مردمی که به کادر درمان تا این حد اطمینان کرده‌اند و این‌قدر با آنها همکاری نزدیک داشته اند طبیعی است در ادامه هم به آنها اطمینان می‌کنند که واکسن‌ها بر اساس جدول اعلام شده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.


ایرنا

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید