تاریخ : 1400/01/31 22:59
شناسه : 398783

دکتر معاون اول رییس جمهور در ادامه بازدید از طرح‌های مدیریت شهری پایتخت با حضور در کارخانه سیمان ری از نزدیک در جریان طرح تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری قرار گرفت.


به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری و نقل از پاد - دکتر اسحاق جهانگیری در جریان این بازدید با توضیحات مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جریان روند تغییر کاربری و بازآفرینی این کارخانه سیمان قرار گرفت بر ضرورت بازسازی و بازآفرینی فضاهای قدیم شهری و تبدیل به مجموعه های فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

کارخانه سیمان ری اولین کارخانه سیمان ایران و از اصلی های صنایع در دوره معاصر است که در ابتدای قرن چهاردهم شمسی و همزمان با آغاز ساخت و سازهای صنعتی در ایران ساخته شد و در شمال شرقی شهر ری و در منطقه ۲۰ شهرداری شهر تهران قرار دارد.

این کارخانه تا اواخر سال ۱۳۶۲ فعال بود و در اسفند همان سال به دنبال توسعه شهر تهران و پیدایش فناوری ها و شیوه های جدید تولید از سویی و انتشار آلودگی فعالیت واحدهای این کارخانه از سوی دیگر، متوقف شد. با تلاش های انجام شده در سال ۹۷ در زمره آثار ملی قرار گرفت و به عنوان یکی از میراث صنعتی تهران شناخته شد.

سازمان نوسازی شهر تهران در راستای نوسازی و بازاستفاده کارخانه سیمان ری ایده های موجود در قالب طرح های دانشجویی به منظور تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری را جمع آوری کرده و پس از مذاکرات متعدد با متخصصان و فعالان صنعت با برگزاری یک مسابقه عمومی فرصتی در اختیار کارشناسان و علاقمندان قرار داد تا ایده های خود برای تغییر طرح کاربری این کارخانه در قالب یک مسابقه ارائه کنند. از ۵۰ طرح فرستاده شده به این مسابقه ۵ اثر برگزیده شده است.


لازم به ذکر است که از این مجموعه به عنوان یکی از لوکیشن های سریال پر مخاطب پایتخت استفاده شده است.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید