تاریخ : 1400/03/22 20:03
شناسه : 398831

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: اکنون در تهران دو هزار کودک کار و حدود چهار هزار کودک زباله‌گرد وجود دارد که شهرداری نیز در حال کمک به ما برای ساماندهی کودکان زباله‌گرد است.



به گزارش شاخه سبز از استان تهران - امین شاهرخی در نشست خبری مسوولان بهزیستی بمناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان بیان کرد: کودکان کار زاییده فقر و محیط هستند، لذا از اسفند ماه ٩٨ به کارشناسی دقیق نسبت به ساماندهی آنان اقدام کردیم. در اصل طی شش ماه اخیر طرح به صورت جدی اجرا و طی این مدت ۹۲۳ کودک شناسایی شدند که ۷۶۳ کودک اتباع و ۱۶۰ نفر ایرانی هستند؛ یعنی ۸۰ تا ۸۵ درصد کودکان جذب شده اتباع هستند.

شاهرخی در تشریح محور اصلی این طرح گفت : پس از شناسایی خانواده‌ بچه‌ها نیز از آن ها تعهدات لازم گرفته می‌شود تا دیگر کودک را برای کار وارد خیابان نکنند که البته همچنان مددکاران بهزیستی پیگیر توانمندسازی خانواده آن ها هستند و خوشبختانه ٧٢۴ کودک ازین مراکز ترخیص شدند.

وی در ادامه متذکر شد :در این طرح برای اولین بار ثبت عنبیه می‌شود. در طرح‌های قبلی یک کودک با چند هویت ثبت می‌شد اما اکنون با ثبت عنبیه فرآیند مشخص است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران افزود : مراکز بزرگی برای نگهداری و ساماندهی کودکان کار وجود دارد که هنوز خالی هست، اکنون در تهران دو هزار کودک کار و حدود چهار هزار کودک زباله‌گرد وجود دارد که شهرداری نیز در حال کمک به ما برای ساماندهی کودکان زباله‌گرد است.

* مسئله کودکان کار فقط با مداخله حاکمیت مرتفع نمی‌شود

مهدی خانکه در این نشست خبری تصریح کرد: مسئله کودکان کار فقط با مداخله حاکمیت مرتفع نمی‌شود و نیاز به کمک مردم داریم. براساس آمار سازمان کودکان ملل متحد یونیسف ۱۶۰ میلیون کودک در جهان مشغول بکار هستند.

خانکه تاکید کرد: مردم باید بدانند بخش عمده پولی که به بچه‌ها می‌دهند به آنها نمی‌رسد. لازم است در ایران وزارت خانواده تشکیل شود.

وی به اهمیت تقویت ساختارهای حمایت اجتماعی اشاره کرد و گفت : نیروهای بهزیستی بازنشسته می‌شوند و نیروهای جدید جایگزین آنها نمی‌شوند. در آینده با بازنشسته شدن ۱۵ الی ۳۰ درصد پرسنل‌ خود دچار مشکل خواهیم شد.




انتهای پیام/

پاسخی بگذارید