تاریخ : 1400/04/22 09:35
شناسه : 398991

تنظیم کنندگان مقررات دارویی اروپا اعلام کرد: تزریق واکسن‌های کرونای ساخته شده با فناوری mRNA مانند فایزر و مدرنا با خطر ابتلا به التهاب عضله قلب ارتباط دارد.

به گزارش شاخه سبز  به نقل از یاهو، تنظیم کنندگان مقررات دارویی اروپا اعلام کرد: تزریق واکسن‌های ساخته شده مبتنی بر فناوری mRNA علیه بیماری کووید ۱۹ مانند فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون، با خطر ابتلا به التهاب عضله قلب ارتباط دارد.

کمیته ایمنی آژانس دارویی اروپا (EMA) گفت: میوکاردیت و پریکاردیت باید به عنوان عوارض جانبی دو واکسن mRNA ذکر شود، این موارد در درجه اول طی ۱۴ روز پس از دریافت واکسن رخ می‌دهد.

  گفته می شود این موارد بیشتر پس از دز دوم و در مردان جوان اتفاق می‌افتد. این داده‌ها مطابق با یافته‌های ماه گذشته ایالات متحده است و  علائم عارضه‌ ناشی از واکسن با تنگی نفس، تپش قلب و درد قفسه سینه بروز می‌کند.

  کمیته ایمنی آژانس دارویی اروپا همچنین توصیه کرده است، افرادی که سابقه سندرم نشت مویرگی (CLS) دارند، نباید با واکسن جانسون اند جانسون واکسینه شوند. سندرم نشت مویرگی یکی از نادرترین بیماری‌های بالینی که طی آن نشت پلاسما و خون از رگ‌های خونی به سوی استخوان‌ها و ماهیچه‌ها صورت می‌گیرد.

  EMA در مجموع بیش از ۳۰۰ مورد از میوکاردیت و پریکاردیت را در اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین بررسی کرده است که به عنوان منطقه اقتصادی اروپا (EEA) نامیده می‌شوند؛  بیشتر موارد با واکسن فایزر رخ داده است.

پاسخی بگذارید