کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:
تاریخ : 1400/04/28 12:00
شناسه : 399024

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم سامانه بارشی موسمی در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این وضعیت امروز منجر به طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و انسداد موقت جاده‌ها می‌شود.


«فریبا گودرزی» روز یکشنبه درباره وضعیت جوی کشور به خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطراتِ ناشی از ناپایداری‌های جوی، تقویت سازه‌های موقتی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها برای امروز و فردا توصیه می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای امروز بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تندباد موقت در بخش‌هایی از استان‌های جنوب و جنوب شرق از جمله فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: برای فردا در همین نواحی با شدت کمتر، وزش باد را پیش بینی می‌کنیم.  

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز تا پایان هفته برای بخش شرقی کشور و سیستان و بلوچستان به ویژه شهر زابل سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

گودرزی ادامه داد: امروز همچنین باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: آسمان تهران صاف و در بعد از ظهر، قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای امروز پایتخت ۳۷ درجه سانتیگراد است

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از امروز تا پایان هفته روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می شود و دریای عمان وخلیج فارس مواج خواهد شد.

پاسخی بگذارید