گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/04/28 14:49
شناسه : 399038

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: فاز نخست خط یک مترو قم تا شهریورماه آماده تست گرم می‌شود، ولی در حال حاضر با مشکل واگن روبرو هستیم.



محسن بهشتی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم اظهار داشت: فاز نخست خط یک مترو قم تا شهریورماه آماده تست گرم می‌شود ولی در حال حاضر با مشکل واگن روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه واگن‌هایی که برای مترو قم سفارش شده آماده نیست و تنها راه این بود که واگن از کلان‌شهرهای دیگر تهیه شود افزود: سیستم مترو قم به سیستم ریلی تهران و مشهد نزدیک است و با توجه به اینکه خط سوم مترو مشهد سال آینده و یا ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود با مسئولان این شهر مشهد برای گرفتن دو رام قطار وارد مذاکره شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: ما به مسئولان در سطح ملی اعلام کردیم اگر دو رام قطار تحویل مترو قم شود، یک کلان‌شهر دیگر به کلان‌شهرهای ریلی در حوزه شهری اضافه می‌شود و این موضوع افتخار است.

وی خاطرنشان کرد: توافقی بین مشهد و قم انجام شد و اما در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود داشته و به یک مشکل تبدیل‌شده است؛ البته ما نیز در حال پیگیری هستیم که امیدواریم یک رام قطار را به قم بیاوریم.

پاسخی بگذارید