گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 54026
نیازهای محیط زیستی برای پردیسان 
سایه بان آفتاب *** دریاچه ی آب

یعنی شما تو کم توقعی و متانت و نجابت و ساکتی ، بهتر از مردم پردیسان سراغ داشتی جایزه داری . بعد از 20 سال دارند یه راه دیگه میزنند که ترافیک بلوار غدیر رو کاهش بدهند . 20 سال صبر و سکوت خیلیه وو . از این مسئله هم اگر رهایی پیدا کنیم ، این بادهای شن دار و گرمای سوزان داره خیلی حال ما رو میگیره . جای بسی شکر و سپاس داره که از مسئولین و اعضای شورا کسی تو این منطقه ی برهوت سکونت نداره تا این درد مردم منطقه رو تحمل کنه . فقط از دور یه چیزهایی میشنوند . از جمله نیازهای این منطقه ، سایبان هایی است که در برخی نقاط مانند بوستانها و پیاده روهای بلوار دانشگاه به شکل منطقه ای ایجاد بشوند تا کسانی که میخواهند از گزند بارانهای سیل افکن موسمی بهار یا گرمای سوزان روزهای تابستان در پردیسان فرار کنند ، پناهگاهی داشته باشند . 

همچنین وضع هوایی منطقه بسیار بسیار غیر عادی شده است . حالا دست هر کی تو کاره ما بی خبریم . فقط راه حل مسئله برای ما مهمه و اون عبارت از اینه که یک دریاچه مثل مجموعه ی تفریحی جوان ، یعنی منطقه ی آبی در اینجا هم احداث بشود شاید به لطف وجود نعمت آب ، این منطقه هم به هوایی مطلوب دست بیابد و گرد و غبار موجود توی حلق بچه ها و میان سالهای منقطه نرود و هوای ریه های ما هم اهوازی نشود . همه میدانند ما مستحق تحمل این شرایط سخت نیستیم . اگر مسئولین هم این گفته را قبول دارند ، دستی از آستین عمل بر آرند و طرحی را به اجرا در آورند که بتوانیم بهتر تنفس کرده و در این خرما پزان قم نسوزیم . خدای تبارک اجرتان دهاد .

سید علی محمدی

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. واشقانی

    درود محضر شما دوستان مطلب تان را خواندم بسیار شیوا و روان دردهای مردم منطقه را بیان فرمودید امید وارم به همین روانی به داخل گوش میانی مسئولان نفوذ کند و به اجرا در آید

  2. گرما ساز

    سلام گرمای هوا بعلاوه ی خشکی هوا زندگی در اهواز مرکزی کشور را سخت کرده است . بجای جنگ و جدل برای مشکلات راه چاره نشان دهید البته طرح شما موقتاً خوبه وای کافی نیست .

  3. لازم و ناکافی

    سلام منطقه پردیسان در معرض انواع خطرات زیست محیطی از جمله بادهای گرد و خاکی و بیماری افکن است . رطوبت ، نیاز اصلی این منطقه و لطافت هوا در آن یک ضرورت است و ضرورت .

  4. قاسم خانی

    سلام دلاور خدا عمرت بده که یکی هست از دردهای منطقه پردیسان بگه بنویس داداش بنویس شاید یکی بخونه و درمانی بر زخم هامون بشه ممنون