گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 55505

بوستانهای قم " طعم دور " دارند 
قلیانهاتان را " گلدان " نمیکنید ؟؟؟

درسته که دود از کنده بلند میشه ولی هر دودی که ارزشمند نیست و از کنده بلند نمیشه . دود کارخانجات که حاکی از چرخش چرخ ناکوک اقتصاده ، لذت بخشه . دود کشتی و قطار و ... که نشان از امن شدن حمل و نقله ، ارزشمنده . ولی انصافاً از دود خودروهای کم کیفیت و نیم استاندارد کشورم حرف نزن که هیچ !! از اون دود لعنتی هم که باعث نخوت و سستی و کاهش عمر جوانهای معصوم اینجا شهر فقاهت و علم و تدبیر و اقدام و عمل و عدالت و سازندگی و گفتگو است هیچچی مگووو . اینجا شهر پاک سازی جان از رزالتها و آلودگی ها است . اینجا شهر خود سازی است ( نه اونجوری البت !! ) اینجا شهر خوب بودن و خوب شدن و خوب ماندن است . اینجا ملائکه ی آسمانها در حال تردد اند ( بدون ترافیک ) .

زشت است در این شهر معنوی ، در پارکها و بوستان سراها ، در جنگل سراها و مراکز تفریح و تجمع عمومی دیده شود که ، مردی به همسرش ، مادری به فرزندش یا جوان خامی به جوان خام تر از خودش ، قلیان تعارف کند ... ( بفرمایید کاهش عمر ....... بفرمایید اعتیاد .... ) ننگ است برای فرهنگ !! متولیان فرهنگ سازی گویا از هدایت این قشر خواب آلوده و مات ، خسته گردیده اند . تفاوت مهم گلدان و قلیان مگر در چیست ؟؟ یکی زنده میکند و دیگری میمیراند . یکی حیات میبخشد و دیگری حیات میگیرد . یکی رو به سلامت است و دیگری رو به ذلالت و تباهی . بیاییم احیاگر باشیم . ویرانگری خوب نیست . دیگه حرفی نمونده ، مونده ؟؟ مونده ؟؟؟؟؟

سید علی محمدی

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. انسانی

    سلام بسیار زیبا قلم زدید . اگر ما بدانیم که در دنیا بجز قلیون چیزهایی دیگری هم در این دنیا هست آنوقت زیبا تر زندگی میکنیم جوانها باید این مطلب را مورد تحقیق قرار دهند .