گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1396/04/16 00:02
شناسه : 56218
دکتر علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه عصر امروز در بیست‌وهفتمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام محمدحسین افتخاری که در مسجد ولیعصر(عج) بالامحله فومن برگزار شد،با بیان اینکه شهید افتخاری از شهدای مجلس محسوب می‌شود،اظهار کرد: به چند دلیل این مجلس مقدس است چرا که مربوط به یک شهید والامقام، مبارز و روحانی مجاهد بوده که هم قبل از پیروزی انقلاب و هم پس از آن در راه انقلاب مجاهدت داشته‌اند و پس از پیروزی انقلاب نیز برای تثبیت انقلاب در پست‌های مختلف خدمت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام شهادت مقام کوچکی نیست، افزود: خداوند در قرآن فرموده «مبادا تصور کنید کسی که در راه خدا کشته شود از دنیا رفته و دست آن کوتاه شده است او زنده است و نزد خدا ارتزاق می‌کند».

لاریجانی با بیان اینکه شهید یک حالت استثنایی برای زندگی بشر است، گفت: اگر چنین توفیقی نصیب کسی شود بزرگترین فخر برای آن فرد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا در کشور ما عزیزترین افراد هستند، تصریح کرد: خانواده‌های شهدا به جایگاهی متکی هستند که بالاترین شرف را در نزد خداوند دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه فومن شهر علمای بزرگ و دانشمندان سرآمدی است، بیان کرد: آیتالله بهجت(ره) یکی از شخصیت‌های بسیار بزرگ در تاریخ معاصر است که از این خطه برخاسته است.

وی با بیان اینکه نکته مهم احساس مسئولیت یک فرد در قبال ملت و کشورش است، تصریح کرد: امروز روز پاسداشت مردی است که برای پایداری از انقلاب در سمت‌های مختلف زحمات زیادی کشیده است.

لاریجانی با اشاره به ترور شخصیت‌های بزرگی چون شهید بهشتی، باهنر و رجایی، گفت: اگر برخی از این حوادث و ترورها در کشورهای بزرگی رخ می‌داد موجب نابودی کشور و ملت می‌شد اما ملتی که بانی انقلاب اسلامی بوده است در برابر این حوادث ایستادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این پایداری نیازمند مجاهدت است، ادامه داد: بواسطه این مجاهدت‌ها بوده که انقلاب توانست بر روی پای خود بابستد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه پایداری انقلاب اسلامی خون و مجاهدت می‌خواهد، گفت: ایستادگی امروز انقلاب به واسطه خون شهدا و مجاهدت‌ آنها است.

وی با اشاره بر اینکه جنگ تحمیلی اتفاق کوچکی نبوده است، اضافه کرد: همه کشورهای غربی و اروپایی در جنگ تحمیلی بانی این جنگ بودند.

لاریجانی با اشاره به اینکه ملتی که در مقابل توطئه‌های بزرگ دوام بیاورد کار ساده‌ای انجام نداده است،گفت: این ایستادگی و پایداری ملت به خاطر وجود نسل با غیرت و انقلابی است که به خاطر هدف بزرگ خود جان خود را نثار می‌کنند. ملتی که چنین هدف بزرگی دارد هیچگاه شکست نخواهد خورد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه امروز در مجلس شهیدی حضور داریم که از نسل باغیرت انقلابی است، ادامه داد: یکی از مهمترین سوالات امروز جامعه این است که ما برای این پایداری چه باید کنیم؟

وی با اشاره به اینکه امروز توطئه‌هایی که منطقه و صحنه‌های بین‌المللی کرده کمتر از گذشته نبوده است، گفت: جمهوری اسلامی شاهد حرکت‌های وسیعی است که در گذشته چنین جریانات ترویستی وجود نداشته به همین منظور باید نسبت به این مسائل حساس بود.

رئیس مجلس حضور در سوریه و عراق را حرکت صحیحی از جانب جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: اگر در این کشورها برای دفاع و مبارزه و مقابله با تروریست‌ها حضور نمی‌یافتیم امروز باید در ایران همانند حادثه تروریستی مجلس و حرم مطهر با تروریست‌ها مبارزه می‌کردیم.

وی ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در منطقه را توطئه جدید دشمنان دانست و عنوان کرد: مساله سازی امروز آمریکا و سنا نیز بهانه‌ای برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران است.

لاریجانی با بیان اینکه توانمندی اقتصادی موضوع بسیار مهمی است، ابراز کرد: توانمندی اقتصادی سبب رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت جدیت نسبت به رسیدن به توانمندی اقتصادی، تصریح کرد: وجود اقتصاد توانمند سهم مهمی در پایداری کشور در برابر بیگانگان و حفظ آرمان‌های انقلاب ایفا می‌کند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه امروز شاهد گزافه گویی‌های وزیر امور خارجه عربستان در مورد منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: این فرد نادان کشوری که دارای دموکراسی و مردم سالاری دینی است و مسئولان ارشد دو قوه آن با انتخاب مستقیم مردم برگزیده می‌شوند را منزوی می‌خواند و کشوری که دارای حکومت قبیله‌ای بوده و در تاریخ خود یک انتخابات نداشته است، را کشوری پیشرو می‌داند!

وی افزود: امروز توجه به معیشت،کاهش تورم، ایجاداشتغال، صادرات و توانمندی اقتصادی از مسائل مهم کشور است. در کنار چالش‌های موجود همانند سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، بین المللی هیچکدام به اندازه مساله اقتصادی مهم نیست.

رئیس مجلس با اشاره به فراهم کردن زمینه‌های مهم برای توانمندی اقتصادی و تولید ملی در برنامه ششم توسعه، گفت: دولت آینده باید خالی از حواشی و متمرکز بر حل مسائل و مشکلات مردم باشد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی تنها از کابینه‌ای دفاع و حمایت می‌کند که فکر و ذهنش کار و فعالیت باشد.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید