گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1396/04/16 11:20
شناسه : 56284

علی اکبری درباره اینکه وظیفه قوه قضاییه در زمینه آزادی‌های مشروع  در چه بخش هایی تعریف می‌شود، گفت: قوه قضاییه باید عدالت را به بخش های مختلف تسریع دهد، آنجا مرجع تظلم خواهی است و هر کسی که مشکلی یا شکایتی دارد باید به مرجعی که وظیفه ذاتی اش همین است پناه ببرد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار از قوه قضاییه این است که منصفانه و فارغ از نگاه های سیاسی بتواند به مسائل رسیدگی کند و در این مقوله شاکله قوه قضاییه، قضات و ... می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اصل تفکیک قوا در قانون اظهار کرد: بر اساس این اصل هر دستگاهی باید بتواند به شرح وظایف خود و تکالیف قانونی اش رسیدگی کند و بر همین اساس انتظاری که از دستگاه قضا وجود دارد این است که باید فراتر از اینها عمل کند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره ضرورت برخورد قوه قضائیه با بر هم زنندگان نظم اجتماعی، سخنرانی‌ها و کنسرت‌های دارای مجوز ، گفت:  باید با کسانی که از حیطه وظایف خود عبور می‌کنند برخورد شود که نمونه آن را در روز قدس جایی که همه فریادها قرار بود علیه اسرائیل باشد ، متاسفانه به واسطه ساختارشکنی عده‌ای مشاهده کردیم.

وی در پایان گفت:‌ به نظر بنده قوه قضاییه باید به طور جدی به این گونه مسائل رسیدگی کند و اگر این کار را نکند در عدالت اش باید تشکیک شود.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید