تاریخ : 1396/04/17 13:12
شناسه : 56615

در این مراسم محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران مسوولیت ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی را به عهده رژیم صهیونیستی می‌گذارد و ما به کمک دولت لبنان توانستیم در سازمان ملل مدارکی را به ثبت برسانیم که جنایت ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی در "حاجز برباره" در سال 1982 را اثبات می‌کند.

وی افزود: از تمام موسسات جامعه بین‌الملل که مرتبط با حقوق بشر هستند می‌خواهیم که برای کشف سرنوشت این دیپلمات‌های ایرانی و فشار آوردن بر رژیم صهیونیستی برای آزادی و بازگرداندن این دیپلمات‌ها به وطن‌شان وظایف خود را انجام دهند.

فتحعلی همچنین گفت: بی‌تفاوتی و چشم پوشی و عدم جدیت در پیگیری این مسائل انسانی باعث تشویق جنایتکاران در انجام جنایت‌هایی همچون جنایتی که در حق امام موسی صدر و یارانش اتفاق افتاد، می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: امیدوارم دیپلمات‌های ایرانی و تمام زندانیان مجاهد که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند به زودی آزاد شوند و ما امتی هستیم که عزیزان خود در زندان را فراموش نمی‌کند.

از سویی دیگر، خانم مریم مجتهدزاده، همسر سید محسن موسوی که یکی از چهار ربوده شدگان است، گفت: با گذشت سه دهه از ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی متاسفانه همچنان سرنوشت آنها نامعلوم است و این یک جنایت بین‌المللی کم نظیر است.

وی همچنین گفت: مطالبات قضایی و قانونی خانواده‌های ربوده شدگان مسئله‌ای بسیار مهم است و امروزه به مطالبات تمام ملت ایران، آزادگان جهان و خصوصاً اصحاب رسانه در سطح داخلی و بین‌المللی تبدیل شده است.

مجتهدزاده در پایان گفت: من به نیابت از تمام خانواده‌های ربوده شدگان و اشخاص مرتبط از موسسات دولتی لبنان می‌خواهم که سرنوشت و شرایط چهار دیپلمات اسیر را مشخص کند.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید