تاریخ : 1396/04/18 13:21
شناسه : 56981

نبی هزارجریبی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت  یاد مسئولان جانباخته در سقوط هواپیمای حامل وزیر مسکن و شهرسازی وقت و نمایندگان استان گلستان گفت: این هواپیما در اردیبهشت 1380 که پس از ساعاتی از پرواز در منطقه جنوب ساری سقوط کرد موجب شهادت همه 30 سرنشین آن شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هشدار داد: اگر سپاه نبود بارها و بارها در داخل کشور انفجارهایی نظیر عملیات تروریستی مجلس و مرقد امام (ره) اتفاق می‌افتد.

وی با تشریح دلایل رکود اقتصادی و نقش مجلس در تعمیق این رکود، گفت: شکی نیست که در کنار ضعف مدیریتی و  اجرا نشدن  به موقع و دقیق قوانین نقش  نظارت ضعیف مجلس در ایجاد و تداوم رکود اقتصادی نیز غیرقابل انکار است.

هزارجریبی با یادآوری جلسه اخیر برخی نمایندگان با رییس‌جمهور، گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا باید جلوی ورود کالای قاچاق گرفته شود و ارگان‌های مسئول نباید کم‌کاری کنند. مجلس هم باید با تمام توان به وظیفه نظارتی‌اش عمل کند علاوه بر آن باید با رانت و مفاسد اقتصادی مبارزه جدی شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه  متذکر شد: دست کشاورزان، مرزنشینان و دامداران به انواع رانت‌ها نمی‌رسد این بنده و امثال ما مسئولان هستیم که  دست‌مان به رانت‌های بزرگ می‌رسد و  رانت‌خواری می‌کنیم. در خلاء ضعف نظارتی و اجرای ضعیف قوانین به ثروت‌های ملی دست‌اندازی می‌شود.

هزارجریبی نظام مالی و بانکی را آشفته و نابسامان توصیف کرد و افزود: براساس شارع مقدس، ربا حرام است اما آیا سودهای کلان نظام بانکی حرام نیست؟ از رهبری و مراجع تقلید می‌خواهم تکلیف این مسئله را روشن کنند.

نماینده مردم گرگان در مجلس استان با یادآوری نقش استان متبوعش در انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری، گفت:  استان  مرزی و رنگین کمال اقوام گلستان نیازمند اتحاد بیشتر اقوام و مذاهب است علاوه بر آن رسیدگی به سپرده گذاران کاسپین، رسیدگی به محصول پنبه، علاج‌بخشی سدهای استان و مدیریت آب کشاورزی، رسیدگی به معلمان حق‌التدریس، رسیدگی به معدن زغال سنگ استان، رسیدگی به امور گردشگری استان و رسیدگی به نیروهای شرکتی و قراردادی در ارگان‌ها و سازمان‌ها از دیگر نیازهای استان گلستان است.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید