تاریخ : 1396/05/1 17:08
شناسه : 61134
حسین فراست در جلسه بررسی حقابه های کشاورزی و زیست محیطی شهرستان گلپایگان اظهار کرد: تثبیت حق آبه گلپایگان و آورده بین دو سد می‌تواند به روستاهای پایین دست کمک خوبی کند. اکنون اثر فرسایش در زمین‌های روستاهای پایین دست مشخص است و این فرسایش سبب شده است در گلپایگان بعد از ظهرها شاهد گرد و غبار باشیم، هم‌چنین دشت گلپایگان و گلشهر مورد تهدید ریزگردها قرار دارند.

وی در خصوص تامین آب صنایع ادامه داد: کمترین آب در بخش صنعت استفاده می‌شود اما در این بخش مشکل داریم، اکنون آب مورد نیاز بخش صنعت با تانکر تامین می‌شود، حال با این شرایط یک تولید کننده چطور می‌تواند در شهرستان سرمایه گذاری کند.

فرماندار شهرستان گلپایگان در رابطه با منطقه جایگزین کوچری گفت: کوچری بهشت گلپایگان بود، یک منطقه طبیعی تفریحی که امروز به دریاچه تبدیل شده است، اکنون به این معضل گرفتار شده‌ایم که مردم مکان برای تفرجگاه خود ندارند، دو سه سال است که در این باره در حال تلاش هستیم اما چیزی جز سنگ اندازی ندیده‌ایم.

فراست اضافه کرد: در همه جا از جمله استان اصفهان اطراف دریاچه‌ها تاسیسات گردشگری وجود دارد اما در گلپایگان با وجود اینکه یک شرکت به ثبت رسید که همه سهامداران آن مردم گلپایگان هستند اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی نشده و این حق مردم است که آن‌ها را به واسطه برخی از کارها از حق طبیعی خودشان محروم کرده‌ایم.

وی افزود: جاده‌ای زیر آب رفت، جاده جایگزین احداث شد، اما منطقه گردشگری که زیر آب رفت چطور؟ کسی متولی آن است؟ بیش از 10 مورد نامه‌های محرمانه و شکایت‌هایی که از فرمانداری شده است را پاسخ داده‌ام، هم اکنون نیز استاندار قم از من شکایتی کرده است مبنی براینکه ما آب را آلوده کرده‌ایم، گفتم مگر ما چه تاسیساتی در اینجا راه اندازی کرده‌ایم که موجب آلودگی آب شده است.

فرماندار شهرستان گلپایگان در خصوص جاده جدید کوچری خاطرنشان کرد: جاده جایگزین که در پروژه سد کوچری احداث شده خطرناک است چرا که گاردریل به آسفالت جاده چسبیده و اگر ماشینی خراب شود مکان ایمنی برای توقف وجود ندارد.

فراست تصریح کرد: جاده کنار گذر تونل مسیر رفت و آمد مردم روستاهای بالا دست و راه ارتباطی شهرستان با الیگودرز است. هرتونلی که ساخته می‌شود جاده کنار گذر آن نیز احداث می‌شود اما در این پروژه هنوز این جاده احداث نشده است.

وی دررابطه با معادن ادامه داد: اگر از پرداخت حق و حقوق معادن بگذریم، حداقل مرمت معادن انجام شود تا از ناهنجاری‌های طبیعی نجات پیدا کنیم همچنین اراضی که توسط آب منطقه‌ای تهران تملک شده است تعیین تکلیف شود چرا که مالکان درحال فنس کشی دور زمین‌ها هستند و باغات را برای گردشگری اجاره می‌دهند، حداقل آب منطقه‌ای تهران این زمین‌ها را به گردشگری گلپایگان تحویل دهد تا آن را مدیریت کند چرا که ممکن است در آینده دردسر ساز شود.

انتهای پیام 

پاسخی بگذارید