گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1396/05/24 15:22
شناسه : 67841

محمدجواد ابطحی به عنوان مخالف کلیات کابینه دوازدهم در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس، گفت: در حالی موافقان دولت از وجود برنامه ششم و اجرای آن توسط دولت سخن می‌گویند که بر اساس آمار تنها 30 درصد برنامه پنجم اجرایی شده است. سوال این است که دولت چه عزمی برای اجرای برنامه ششم دارد؟

وی با بیان اینکه نگاه ما برای رای اعتماد به وزرا باید مبتنی بر هماهنگی بین معاونان رییس‌جمهور و وزرای معرفی شده باشد، گفت: آقای رییس‌جمهور پشت تریبون سخن از نبود فشار برای معرفی وزرا می‌کند آن هم در شرایطی که طبق اخبار و شنیده‌های ما، جناح‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا به رییس‌جمهور فشارهایی وارد کرده‌اند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به برنامه دولت مبنی بر برقراری عدالت، گفت: این برنامه در حالی مطرح می‌شود که قرار بود یارانه ثروتمندان حذف شود که سوال ما این است چه مقدار از این یارانه‌ها حذف شده است؟ از طرف دیگر رییس‌جمهور صحبت از جوانگرایی در کابینه می‌کنند و مصداق آن را معرفی آقای جهرمی عنوان می‌نمایند، اما بحث ما تنها جوانگرایی نیست بلکه سخن از شکستن انحصار مدیریتی، فامیل بازی و خویشاوندسالاری است؛ آن هم نه فقط در سطح وزرا، بلکه مدیران و رده‌های پایین‌تر نیز باید چنین رویه‌ای داشته باشند که ما اخبار نگران‌کننده‌ای می‌شنویم.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس با این اعتقاد که تیم اقتصادی روحانی در دولت یازدهم موفق نبوده است، گفت: انتظار می‌رفت ترکیب پیشنهادی کابینه دوازدهم در بعد اقتصادی نیز دچار تحول اساسی می‌شد اما وزرای اقتصاد، صنعت، نفت و راه معرفی شده همگی نشان از آن دارند که قرار است مجددا سیاست واردات بی‌رویه کالا و عدم حمایت از تولید داخلی ادامه پیدا کند. این وضعیت به گونه‌ای است که اکنون ما رتبه اول واردکننده کالا از چین را داریم.

به گفته وی، به استناد آمار گمرک اجناسی همچون سنگ پا، قلوه سنگ، زیپ، بند شلوار، بیل و کلنگ به کشور وارد شده است یا اینکه در بخش مواد غذایی وزیر راه قراردادی را با بزرگ‌ترین کیترینگ خاورمیانه بسته است که پیام آن بسته شدن کارخانه‌های مواد غذایی است. این اتفاقات همه در شرایطی رخ می‌دهد که بر اساس گفته معاون وزیر صنعت، 5200 واحد صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط تعطیل شده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی با این اعتقاد که سیاست‌های دولت یازدهم باعث افزایش بیکاری، ادامه رکود، کاهش قدرت خرید، افزایش فقر و بیکاری تحصیل‌کردگان شده است، گفت: سوال ما این است که دولت دوازدهم برای جلوگیری از این شرایط و رفع این مشکلات چه برنامه‌ای دارد؟

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه سالانه 50 هزار هکتار به بیابان‌های کشور افزوده می‌شود، گفت: ایران رتبه نخست در فرسایش خاک و برداشت را در دنیا دارد؛ آن هم در شرایطی که شاهد هجوم ریزگردها و خشک شدن تالاب‌ها هستیم. سوال ما این است که دولت دوازدهم برای مقابله با این معضلات چه تدابیری اندیشیده است؟

انتهای پیام

پاسخی بگذارید