تاریخ : 1396/05/25 13:10
شناسه : 68121

سیدجعفر رسولی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در آمل با اشاره به شناسایی و درمان مبتلایان به اعتیاد و ایدز اقدامات قابل توجهی انجام داده اند، این اقدامات را مسکن دانسته و درمان قطعی را در پیشگیری از ابتلا بیان کرد.

وی با مهم دانستن اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از ابتلا به ایدز و اعتیاد، خواستار تقویت فعالیت ادارات در حوزه آگاهی بخشی شد.

رسولی با اعلام اینکه در زمینه پیشگیری از ابتلا و آگاهی بخشی باید نگاه کلی و شهرستانی داشته باشیم، اظهار کرد: نگاه بسته و منطقه ای به نقاط آسیب را ناکارآمد است، برای ریشه کن کردن ابتلا به این معضلات می بایست همه اقشار و مردم شهرستان را نسبت به خطرات ناشی از این موضوع آگاه کنیم.

فرماندار آمل آموزش صحیح این قبیل مبتلایان را لازم و ضروری دانست و دلیل ابتلای مجدد، پس از ترک اعتیاد را عدم همراهی و ضعف آموزش و بیکاری این افراد و نداشتن خانواده و اسکان دائم در دوره پس از ترک اعتیاد اعلام کرد.

رسولی با بیان اینکه اینکه بیکاری و فقدان اشتغال دلیل اصلی بازگشت مبتلایان است، بیان کرد، گره های موجود و علل بیکاری این افراد باید بررسی شود.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر لزوم شناسنامه دار شدن ساکنان نقاط آسیب پذیر شهرستان گفت:  نداشتن شناسنامه یکی از مهم‌ترین دلایل عدم برخورداری این افراد از تسهیلات اجتماعی از قبیل اشتغال، تحصیل، اعزام به خدمت سربازی، پوشش بیمه‌ای و سایر موارد است و از اداره ثبت احوال خواستار شناسنامه دار کردن اندک افراد فاقد شناسنامه این نقاط هستیم.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید