گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1396/05/31 13:26
شناسه : 69937

ناصر شریفی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور با تبریک کسب رای اعتماد دولت توسط  وکلای ملت را تبریک گفت و افزود: چنین رای اعتمادی، کم نظیر و نشان دهنده همگرایی و همراهی مجلس و دولت برای خدمت به مردم است.

وی عدم توسعه متوازن و پایدار و عدم استفاده از ظرفیت‌ها و منابع را از چالش‌های امروز استان هرمزگان برشمرد و اظهار کرد: به والله فقر و بیکاری جوانان زیبنده این استان با این همه ظرفیت‌های خدادادی نیست، جوانان از وضعیت جاری سرخورده شده‌اند. سهم نیروها در مدیریت صنایع، پالایشگاه‌ها و مناطق مرزی بسیار ناچیز یا صفر  می‌باشد.

نماینده مردم بندرلنگه در مجلس ابراز ناراحتی کرد: بندرلنگه امروز به چه روزی افتاده است؟ این بندرلنگه و بندر مروارید که روزگاری مهد تجارت و بازرگانی کشور بودند امروز به روزگار بدی گرفتار شده‌اند.  توسعه این دیار، کند و لاک‌پشتی است. متاسفانه شاهدیم هر بار با بخشنامه‌های غیرکارشناسی غباری از غم و اندوه بر پیشانی ملوانان و فعالان اقتصادی نشانده می‌شود. اگر می‌خواهید بندرلنگه جانی دوباره بگیرد، رودخانه‌ها را لایروبی کنید تا کشتی‌های با تناژ بالا بتوانند در بنادر این شهرستان پهلو بگیرند. گمرک و ضوابط گمرکی این بنادر باید همچون سایر مراکز تجاری و صنعتی باشد.

شریفی خطاب به وزیر جهادکشاورزی، گفت: ورود کشتی‌های بزرگ و صنعتی از کشورهای دیگر و صید به شیوه صنعتی، ریشه کار برای صیادان این مناطق را سوزانده است، فکری برای این مردم کنید.

وی خطاب به وزیر نفت، متذکر شد: لوله گاز از این بندر عبور می‌کند اما مردم با سیلندر گاز، گاز خود را از شهرهای همجوار تهیه می‌کنند. چرا؟ فکری برای مردم این منطقه کنید.

نماینده مردم بندرلنگه در مجلس اظهار کرد: سهم مردم  پارسیان از مناطق نفتی و گازی منطقه عسلویه جز دود و سیاهی نیست. چرا از نیروهای متخصص بومی استفاده نمی‌شود؟

انتهای پیام

پاسخی بگذارید