تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 72720

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک:
هیچ تضمینی برای بهبود وضع شهرستانهای محلات و دلیجان پس از الحاق به قم وجود ندارد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با اعلام نارضایتی از الحاق شهرستانهای محلات و دلیجان به استان قم ، گفت: برخی در استان مرکزی تصور می کنند با الحاق محلات و دلیجان به استان قم، این شهرستان ها از اعتبارات بیشتری برخوردار می شوند اما هیچ تضمینی برای این مساله وجود ندارد و این تفکر اشتباه است چراکه توزیع بودجه برمبنای ساز و کارهای مشخص از جمله میزان جمعیت در شهرستان و... انجام می پذیرد.

به گزارش خبرنگار شاخه سبز ، مهدی غلامی- دکتر کاوه فلک الافلاکی اظهار داشت: شهرستانهای دلیجان و محلات از نظر تخصیص اعتبارات مالی از عملکرد استان مرکزی رضایت ندارند ولی در زمینه وضعیت تخصیص اعتبار در صورت الحاق به استان قم نیز اطلاعات خاصی وجود ندارد و شرایط نامعلوم است.

وی با تاکید بر اینکه بحث الحاق به استان قم، موضوع بسیار مهمی است و با سرنوشت شهرستان محلات سرو کار دارد و نباید به صورت خطا و آزمون با آن برخورد کرد، افزود: انتزاع شهرستانهای دلیجان و محلات از استان مرکزی و الحاق به قم از نظر اقتصادی موجب ضرر به این شهرستان می شود و استان قم در حقیقت به دنبال درآمد این شهرستان است.

فلک الافلاکی اظهار داشت: شهر قم با توجه به موقعیت جغرافیایی و سیاسی که از آن برخوردار است هر روز به دنبال اجرای یک طرح جدید است و بنابراین یک شهر پر هزینه محسوب می شود و این نگرانی وجود دارد که در صورت الحاق شهرستانهای دلیجان و محلات به قم با توجه به پروژه های اجرایی انبوهی که در شهر قم وجود دارد، درآمد این شهرستان صرف آن ها شود و شهرستان محلات از این درآمدها بی نصیب بماند.

عضو فراکسیون امید شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: استان قم به دلیل جایگاهی که دارد، حقوق دولتی را در خود هزینه می کند و کل اعتبار دولتی به دلیل توسعه هایی که به دنبال آن است، در قم هزینه خواهد شد.

وی در خصوص تبعات اجتماعی و فرهنگی این مهم گفت: همچنین الحاق شهرستانهای دلیجان و محلات به استان قم موجب افزایش رفت و آمد به این شهرستان و حضور افراد خوش نشین در شهر می شود و در بلند مدت فرهنگ شهرستان محلات نیز دستخوش تغییرات خواهد شد.

وی افزود: شهرستان محلات و دلیجان شهرستان مهمی برای استان مرکزی هستند و طبیعی است که با وجود ظرفیت های مختلف این شهرستانها، موضع استان نسبت به جدا شدن این شهرستان از استان مرکزی منفی باشد و مسئولان استان تمام تلاش خود را می کنند تا این اتفاق نیفتد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور دچار مشکلات مالی است و موضوعات مهم سیاسی و تعاملات بین المللی در دستور کار دولت قرار دارد، پرداختن به این موضوع هیچ جایگاهی ندارد.

دکتر کاوه فلک الافلاکی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از دکتر کریمی و مهندس مقدسی نمایندگان مردم اراک،کمیجان و خنداب از اظهارات امروزشان درباره طرح نمایندگان قم برای جداکردن دو شهرستان استان و الحاق آنها به قم ، با بیان اینکه مردم اراك هرگز تجزيه استان مركزى را قبول نخواهند کرد ، تاکید کرد: مطمئن هستيم  مجلس محترم شوراى اسلامى هيچ تصميمى را بدون در نظر گرفتن همه جوانب نخواهد گرفت ودر مورد تماميت ارضى استان مركزى تصميمى عجولانه گرفته نخواهد شد.

پاسخی بگذارید