گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 78035
درجلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد 
تاکید شهردار قم برلزوم راه اندازی تصفیه خانه درپردیسان 
شهردار قم  با تاکید برلزوم راه اندازی تصفیه خانه درپردیسان گفت:بهره گیری از پکیج در جهت رفع فاضلاب در منطقه پردیسان،مشکلات را به صورت موقت حل می کند در حالی که برای حل این بحران به طرح های بلند مدتی همانند راه اندازی تصفیه خانه نیاز است ومهم ترین دغدغه پردیسان در قم در بحث فاضلاب، فقدان یک تصفیه خانه مجهز است تا بتوان مشکل فاضلاب را به صورت ریشه ای و اساسی حل کرد.
به گزارش شاخه سبز، سید مرتضی سقائیان‌نژاد دوشنبه شب در ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مهم ترین دغدغه پردیسان در قم در بحث فاضلاب، فقدان یک تصفیه خانه مجهز است تا بتوان مشکل فاضلاب را به صورت ریشه ای و اساسی حل کردافزود: پکیج یک راه حل غیر اصولی است و در دراز مدت نمی تواند بحران منطقه را در دفع فاضلاب حل کند از این رو به نگاهی کارشناسانه تر نیاز است تا با توجه به مشکلات ساختاری پردیسان مشکل فاضلاب را به طور کامل از میان برد.
سقائیان‌نژاد یادآور شد: پردیسان علاوه بر بحث فاضلاب به واسطه نوع خاک منطقه دارای مشکلات زیادی در مدیریت شهری است که با همراهی و هم افزایی دستگاههای اجرایی و شورا و شهرداری می توان برای رفع مشکلات منطقه برنامه ریزی کرد.
وی بیان کرد:لازم است دستگاههای اجرایی نیز در جریان برنامه های راهبردی مدیریت شهری قرار بگیرند تا بتوان بهتر به اهداف بلند مدت دست یافت.
شهرداری قم تصریح کرد:تمامی مشکلات منطقه پردیسان باید به گونه ای مدیریت شود که با محوریت حل مشکلات مردم به اهداف مورد نظر دست یافت.
وی گفت:یکی از اولویت های مهم شهرداری،رسیدگی به مناطق محروم و کم برخوردار است به خصوص در زمینه اجرای طرح های آب و فاضلاب، شهرداری آمادگی تعامل در این مناطق در جهت رفع مشکلات موجود را دارد.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه به ویژه این تعاملات میان شرکت آبفا و شهرداری و استانداری می تواند در راستای بحث حفاری و خرید پساب فاضلاب شهری در آبیاری فضای سبز موثر باشداظهارداشت: یکی از طرح های مهم و راهبردی شهرداری تامین عوارض فاضلاب بود که با درآمد این طرح به میزان 20 میلیارد تومان برآنیم این درآمد را در بخش مشکلات فاضلاب صرف نمائیم.
شهردار قم بیان کرد:باید توجه داشت اجرای طرح فاضلاب در مناطق محروم همانند 2و 6 ضرورتی ندارد ضمن اینکه اجرای طولانی مدت این طرح ها مشکلات ترافیکی را نیز به وجود می آورد.
شهردار قم مهم ترین دغدغه پردیسان در قم در بحث فاضلاب، فقدان یک تصفیه خانه مجهز است تا بتوان مشکل فاضلاب را به صورت ریشه ای و اساسی حل کرد اظهار داشت: پردیسان علاوه بر بحث فاضلاب به واسطه نوع خاک منطقه دارای مشکلات زیادی در مدیریت شهری است که با همراهی و هم افزایی دستگاههای اجرایی و شورا و شهرداری می توان برای رفع مشکلات منطقه برنامه ریزی کرد.
سقائیان نژاد با اشاره به اینکه لازم است دستگاههای اجرایی نیز در جریان برنامه های راهبردی مدیریت شهری قرار بگیرند تا بتوان بهتر به اهداف بلند مدت دست یافت افزود: تمامی مشکلات منطقه پردیسان باید به گونه ای مدیریت شود که با محوریت حل مشکلات مردم به اهداف مورد نظر دست یافت.
وی بابیان اینکه یکی از اولویت های مهم شهرداری،رسیدگی به مناطق محروم و کم برخوردار است به خصوص در زمینه اجرای طرح های آب و فاضلاب، شهرداری آمادگی تعامل در این مناطق در جهت رفع مشکلات موجود را دارد افزود:به ویژه این تعاملات میان شرکت آبفا و شهرداری و استانداری می تواند در راستای بحث حفاری و خرید پساب فاضلاب شهری در آبیاری فضای سبز موثر باشد.
سقائیان اظهار داشت:یکی از طرح های مهم و راهبردی شهرداری تامین عوارض فاضلاب بود که با درآمد این طرح به میزان 20 میلیارد تومان برآنیم این درآمد را در بخش مشکلات فاضلاب صرف نمائیم.
شهردارقم گفت:باید توجه داشت اجرای طرح فاضلاب در مناطق محروم همانند 2و 6 ضرورتی ندارد ضمن اینکه اجرای طولانی مدت این طرح ها مشکلات ترافیکی را نیز به وجود می آورد.

پاسخی بگذارید