گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 78056
مردم وظیفه دارند نسبت به مسائل  محیط زیست اگاه شوند /دلسوز محیط زیست در بین مسئولین کم است 
مدیر شبکه سمن های محیط زیست قم با بیان اینکه سمن های به نمایندگی از مرم به عملکرد مدیران شهری در زمینه حفظ محیط زیست نظارت دارند  گفت: مردم وظیفه دارند نسبت به مسائل محیط زیست اگاه شوند.
فرشته پورصادق  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شاخه سبز با بیان اینکه متاسفانه دربین مسولین دلسوز محیط زیست کم است تصریح کرد: سمن ها درکنار رسانه ها ومردم می توانند محیط زیست را نجات دهند.
مدیر انجمن بوم شناسان آریایی با بیان اینکه در دولت یازدهم به طور رسمی شبکه سمن های غیر دولتی محیط زیست و منابع طبیعی در  قم و سایر استانها شکل گرفت تصریح کرد: برای اولین بار دونماینده از تشکل های محیط زیست درتدوین برنامه ششم توسعه حضور داشتند و این  یکی از دست آوردهای مهم سمن های محیط زیست است و همچنین در قالب شبکه ها،  اجازه حضور در کارگروه های تخصصی استانی وکشوری وجلسات تصمیم گیری همراه با حق رای یافتند که این مهم  که به معنای افزایش قدرت نمایندگان مردم است که از بذل توجه دولت یازدهم به سمن های محیط زیست رخ داد.
وی با یبان اینکه از نظر سمن های تخصصی این حوزه،  حفظ محیط زیست تنها به کاشت درخت آن هم درهفته درختکاری ختم نمی شود افزود: به طور مثال طرح جنگلانه که بنیان گذارآن  سمن های محیط زیست در سطح کشور بودند تمام هدف کاشت ونگهداری بعد از کشت درختان است  نه فقط حرکت های نمادین که همیشه درهفته درخت کاری صورت می گیرد.
 مدیر شبکه سمن های محیط زیست قم با انتقاد از بی توجهی مردم نسبت به تخریب محیط زیست ودرختان گفت: قطع درخت چه از نظر شرع وچه از نظر قانون یک عمل نادرست است و برای آن مجازات تعیین شده است و تشکل های محیط زیستی این را بر خود وظیفه می دانند که از درختان وفضای سبز مراقبت کنند و زمانی  تشکل ها در کار خود موفق می شوند که مردم نیز به آنها کمک کنند و از سمن های محیط زیست حمایت کنند.
پورصادق با اشاره به نقش مهم سمن های محیط زیست در حفظ طبیعت اظهارداشت: گاها معضلات گوناگونی  که باعث الودگی و تخریب شدید طبیعت می گردیده  که تشکل های محیط زیستی زودتر متوجه شدند وبا جهت دهی خبرنگاران ، رسانه ها  و نمایندگان مجلس تا حدودی توانستند جلوی ضررهای غیر قابل جبران گرفته شد که با همدلی وهمکاری به نتیجه رسید واز این موضوع خوشحال هستیم .
وی با بیان اینکه در موضوع ازبین رفتن باغات استان قم مجدانه پیگیر موضوع بودیم افزود: ما از رسانه های استانی تشکر می کنیم  که با تلاش خود حس مطالبه گری مردم قم را بیدار کردند .
مدیر انجمن بوم شناسان اریایی بابیان معضل زیست محیطی اخیر در قم از مسئولین زیر ربط پرسید؟
با انتشار عکس هوایی در طی ۱۵ تا ۲۰ ساله گذشته از شهر قم و مقایسه وسعت باغات قدیمی و تخریب های صورت گرفته،  چه مشکلی از محیط زیست قم برطرف می کند درواقع چه سودی برای قم دارد ؟
 وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد عموما عام المنفعه هستند و فی سبیل الله در راه ترویج و آموزش همگانی و فرهنگ سازی با هدف حفاظت از محیط زیست ومنابع طبیعی فعالیت می کنند از دوستداران طبیعت دعوت کرد به این گروه بپیوندند وبا عضویت در انجمن های زیرربط در حفظ و آبادانی استان عزیزمان کوشا باشیم.

پاسخی بگذارید