گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 78065

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: بحران فاضلاب در شهرک پردیسان قم با توجه به افق جمعیتی آن در آینده نزدیک جدی است گفت: برای رفع مشکل فاضلاب پردیسان باید ریشه ای عملکرد وراهکاری اساسی برای حل این بحران اندیشده شود.
 به گزارش شاخه سبزعبدالله جلالی دوشنبه شب در ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: مدیریت شهری و شورا در صدد انجام کارهای ریشه ای و اساسی در جهت حل بحران فاضلاب در این منطقه است در این زمینه به نظر می رسد کارهای موقت علاوه بر ایجاد هزینه ممکن است عواقب خوبی به همراه نداشته باشد در حالی که با مدیریت منابع می توان طرح فاضلاب پردیسان را اجرایی کرد.
جلالی با بیان اینکه تعامل میان آبفا و شهرداری می تواند راهگشای حل مشکلات پساب باشد در این خصوص می توان هزینه ها را تهاتر کرد امید است با برنامه ریزی های جامع تحول خوبی در بخش فاضلاب اتفاق بیفتدتصریح کرد:باید توجه داشت مشکلات فاضلاب در پردیسان موجب نارضایتی هایی از سوی اهالی شده است که این امر اهمیت سرعت پیگیری معضلات در این بخش را نشان می دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فرارسیدن ماه محرم در روزهای آینده عنوان کرد:در آستانه ایام سوگواری سید الشهداء قرار داریم در این خصوص فضا سازی شهر مقدس قم به عنوان یک موضوع مهم برای مجموعه مدیریت شهری حائز اهمیت است.
وی بیان کرد:همچنین ایام دفاع مقدس را پیش رو داریم در این ایام ضروری است یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم و ایثارگران را گرامی داشته و در پاسداشت خون شهیدان تلاش کنیم.
جلالی با تاکید بر آماده سازی مدیریت شهری در ایام بازگشایی مدارس گفت:در هفته آینده نیز یک رویداد مهم و مبارک علمی در کشور همزمان در مهرماه با آغاز سال تحصیلی در مدارس و دانشگاهها و حوزه ها شکل می گیرد این امر فضای جدیدی را در سطح شهر به وجود می آورد که تجلی ورود به عرصه علم و دانش و معرفت و ارتقای سطح علم آموزی است.
وی همچنین اظهار داشت: این هفته مصادف با ایام پایانی شهریور ماه است و به تبع با تعداد قابل توجهی از مسافران و زائران در قم مواجه ایم در این راستا ضمن تقدیر از مدیریت شهری در ارائه خدمات به زائران امیدواریم تمهیدات لازم در خدمت رسانی بهتر به زائران اندیشیده شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تعامل شورا و شهردار در مدیریت شهری افزود:خوشبختانه استان قم جزء پیشتازان در دریافت حکم شهردار است که ضمن آرزوی توفیق برای شهردار قم امیدواریم بتوان در سایه هم افزایی در رفع موانع و مشکلات در مسیر توسعه قم گام برداریم.
وی با  اشاره به موضوعات پیرامون وجود بافت های ناکارآمد و فرسوده در قم در جلسه گذشته اظهارداشت :موضوعات مشترک میان مدیریت شهری و شورای شهر و شهرداری و راه و شهر سازی اهمیت دارد در جلسه قبل موضوعاتی در زمینه تشکیل کمیته مشترک میان شورا و شهرداری و شورا مطرح شد.
جلالی گفت:در جهت ساماندهی بافت های فرسوده جلساتی در شورا برگزار و تصمیم گرفته شد سه نفر از اعضای شورا به نمایندگی در کمیته حضور یابند و با نمایندگی شهرداری و مدیر راه و شهرسازی مباحث مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی تصریح کرد:از آن جایی که موضوع های مطرح شده در این جلسات اهمیت زیادی دارد قرار شد این کمیته برنامه های خود را به زودی دنبال کند و رئیس شورا و شهردار نیز با حضور خود به طرح ها جهت دهند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت ترافیکی استان قم عنوان کرد:در شهر مقدس قم مباحث ترافیکی و حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است در این راستا اپلیکیشن مسافر باید به گونه ای طراحی شود که تمامی ایستگاهها و خطوط اتوبوسرانی ساماندهی شود.
وی گفت:در این اپلیکیشن می توان زمان رسیدن اتوبوس ها را مدیریت کرد این امر مورد انتظار مردم است و می تواند در صرفه جویی وقت و مدیریت زمان و کاهش ترافیک در حوزه ترافیک نقش به سزایی ایفاء نماید.
جلالی تصریح کرد:شورا بنا دارد با توجه به مشکلات در مدیریت شهری و مطالبات شهروندان این مسائل را به عنوان نماینده مردم با مسئولان در میان گذاشته و با شفاف سازی به دنبال راهکارها باشد.

پاسخی بگذارید