گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 78482
استاد انصاریان در دیدار با اسقف اعظم اکراین:
دین مبین اسلام با همه ادیان از جمله مسیحیت در صلح و محبت است
 با انتقال فرهنگ، ارتباطات اسلام و مسیحیت قوی تر می شود
حسین انصاریان گفت: دین مبین اسلام با همه ادیان از جمله مسیحیت در صلح و محبت است و اسلام مسیح را فرستاده خدا و مریم را پاکترین زنان تاریخ جهان می داند.
به گزارش  شاخه سبز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان از اساتید حوزه و مفسّر، محقق و پژوهشگر علوم و معارف قرآن کریم در دیدار با اسقف اعظم اکراین که در شهر کیف برگزار شد، اظهارداشت: جمع حاضر از کشور ایران از ملاقات با حضرت عالی خوشحال و خرسند هستیم و امیدواریم این دیدار بابی در جهت تعامل بیشتر میان ادیان به ویژه اسلام و مسیحیت باشد.
از الزامات دین اسلام این است که معتقد باشیم مسیح فرستاده خداست
انصاریان افزود: ما مسلمانان طبق آیات قرآن کریم و رهنمون های پیامبر اسلام(ص) باید حتما  به حضرت مسیح (ع)و مریم ایمان و اعتقاد داشته باشیم و به این معتقد باشیم که مسیح فرستاده خداست و مریم از پاکترین زنان تاریخ جهان به شمار می رود.
 اگر مسلمانان به حضرت مسیح معتقد نباشند قرآن کریم آن ها را مسلمان نمی داند
وی اظهار داشت: اگر به مسیح ایمان نداشته باشیم و او را فرستاده خدا ندانیم قرآن مجید ما را مسلمان نمی داند چرا که از جمع انبیای الهی یکی از بزرگترین آن ها را حذف کرده ایم.
مسلمانان در صدر اسلام خاطره خوشی از مسیحیت و پادشاه حبشه دارند
این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد:ما مسلمانان به دین اسلام از مسیحیت در زمان پیغمبر اسلام (ص) خاطره خوشی داریم زیرا در مکه هنگامی که مومنین به پیغمبر(ص) را مورد شکنجه قرار دادند آن ها به دستور پیامبر به حبشه در آفریقا مهاجرت کردند در آن جا پادشاهی مسیحی بود که از یاران پیامبر(ص) به خوبی استقبال کردند.
ما دولت هایی که خود را منتسب به مسیح می دانند و ظلم می کنند خاطره خوشی نداریم
وی گفت:این همراهی و تعامل بعد از پیامبر اسلام(ص)  تاکنون ادامه داشت ولی ما مسلمانان از دولت هایی که خود را منتسب به مسیح می دانند به دلیل استعمارگری ها و ظلم هایی که به ملت های مسلمانان کرده اند دل خوشی نداریم و این دولت ها را واقعا مسیحی نمی دانیم.
قرآن مجید، مسیحیان واقعی را مردمی با محبت و با اخلاق می داند
انصاریان تصریح کرد:قرآن مجید مسیحیان واقعی را مردمی با محبت و از نظر اخلاق آن ها را نرم خو می داند و آن ها را دشمن حساب نمی کند برخلاف یهودی ها که قرآن مجید آن ها را سخت دل و دشمن ما معرفی می نماید.
وی تصریح کرد: مسیحیان واقعی طبق آیات الهی به دلیل اخلاق نرم و محبت شان ارزش والایی دارند ولی اعمالی که دولت های اروپایی و آمریکایی با عنوان اینکه مسیحی هستیم مرتکب می شوند قابل پذیرش نیست و ما آن ها را مسیحی نمی دانیم بلکه آن ها را از جرگه ظالمان می شمریم.
مسیحیان و مسلمانان باید به گونه ای زندگی کنند که شخصیت و آبروی پیامبرشان را حفظ کنند
این استاد حوزه افزود: مسیح و پیروان پیغمبر اسلام (ص) باید در چارچوب آئین خودشان و روابط با یکدیگر به گونه ای زندگی کنند که شخصیت و آبروی پیامبرشان را حفظ کنند.
بنده در 140 جلد کتاب در اخلاق از مسیح یاد کرده ام
وی اظهار داشت:من به عنوان یک مسلمان که تاکنون 140 جلد کتاب در اخلاق و روابط اجتماعی و خانوادگی و ادیان نوشته ام همه جا همانند پیامبر اسلام از حضرت مسیح یاد کرده ام و تعلیمات ایشان را در کتاب هایم آورده ام.
دین اسلام دین جنگ و اسلحه و شمشیر نیست
انصاریان گفت:دین اسلام بر خلاف آن چه مستشرقین به دروغ در کتاب ها نوشته اند دین جنگ و اسلحه و شمشیر نیست بلکه دین صلح و آشتی و روابط و محبت به همه انسان ها می باشد و البته در مقابل ظالمین و دشمنان از خود دفاع نموده و اجازه پایمال شدن حقوقش را نمیدهد.
وی با روایت داستانی تصریح کرد:آمده است یکی از امامان ما جعفر ابن ابیطالب(ع) در بیابانی به سمت مدینه در حرکت بود فردی از تشنگی در حال جان دادن بود امام صادق(ع) سواره بود دید اگر پیاده شود دیر می شود از فرد پیاده خواست آب را به دهان وی برساند فرد پیاده بیان کرد من او را می شناسم او مسیحی است امام فرمود بر ما واجب است که به همه کمک کنیم.
این استاد حوزه افزود:امام علی(ع) در زمان حکومتش در خیابان فردی پیر و مسیحی را دید که گدایی می کند از این صحنه ناراحت شد فرمودچه شغلی داشتید وی گفت من کارگزار دارایی و خزانه دار شما بودم به دلیل کهولت سن من را بیرون کرده اند امام دستور پرداخت حقوق از بیت المال تاپایان عمر را به این فرد مسیحی دادند .
پایه گذار بازنشستگی و مستمری را امام علی(ع) در تکریم فردی مسیحی می دانیم
استاد انصاریان متذکر شد: فردی که بازنشستگی را در دنیا پایه ریزی کرده با احترام به یک فرد مسیحی حضرت علی(ع) می باشد.
وی تصریح کرد:شدت محبت دین ما از اجتناب به ستم به قدری زیاد است که امام علی(ع) در نهج البلاغه که ممکن است در کتاب خانه شما نیز موجود باشد و این کتاب 1200 سال قبل سخنرانی ها و حکمت های امام علی (ع) را تنظیم کرده است می فرماید اگر همه آسمان ها را به من بدهند و در مقابلش بخواهند پوست جوی را از دهان مورچه ای بگیرم من مرتکب این کار نمی شوم.
با انتقال فرهنگ، ارتباطات اسلام و مسیحیت قوی تر می شود
استاد حوزه علمیه خطاب به اسقف اعظم گفت: ما از حضرت عالی توقع داریم به روحانیون زیر دست خود بفرمائید دین اسلام دین محبت است نه اینکه دین جنگ و اسلحه باشد این پیام را به مسیحیان در اوکراین برسانید و بفرمائید که بین ما و مسیحیت رابطه بیشتری ایجاد شود چرا که با انتقال فرهنگ، این ارتباطات قوی می شود.
وی اظهار داشت: از شما که چهره برجسته ای در مسیحیت هستید انتظار می رود با علم و آگاهی تان و مسئولیت سنگین که  در پیشگاه خداوند و حضرت مسیح دارید  افکار  و نظریات خوب تان را نسبت به اسلام و مسیحیت و جامعه با نامه ای به تمام بزرگان مسیحیت از هر رشته ای کاتولیک و غیره برسانید.
با نامه ای به دولت های منتسب به مسیحی جلوی ظلم آن ها را بگیرید
انصاریان گفت: چون در جهان برای نامه شما ارزش قائل هستند از این رو گروهی را در شرق و غرب عالم در  از چهره های برجسته مسیحیت به ریاست خودتان انتخاب کنید و با روسای دولت هایی که مسیحی هستند و در جهان ظلم می کنند ملاقات نمائید و کارهای آن ها را متوقف کنند حتما این کار اثر می کند و آن ها نیز می پذیرند .  
 

پاسخی بگذارید