تاریخ : 1396/07/18 11:06
شناسه : 84117
سیدهوشنگ حسینی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن اجتماعات مرزبانی مازندران در خزرشهر فریدونکنار، اظهار کرد: تنها یگانی که در امنیت یگان دریانوردی جلسات متعددی را به عنوان دبیرخانه تشکیل می‌دهد دریابانی استان مازندران با همکاری سایر نهادها است.

وی با بیان اینکه در این مدت هیچ موضوع ناامنی را در دریا شاهد نبودیم، تصریح کرد: کسانی که دریا برای امرار معاش و سرویس دهی به مسافران حضور پیدا می‌کنند با همکاری مناسب مشکلی در این زمینه به وجود نیاوردند.

فرمانده مرزبانی مازندران با اشاره به اینکه این نیرو در آب‌های سرزمینی خود به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که در امداد و نجات، امنیت و مزاحمت آماده‌باش قرار دارد، خاطرنشان کرد: تمامی مردم در این زمینه مشارکت مناسبی داشتند.

حسینی با بیان اینکه حدود 70 درصد توان رزمی نیروهای مرزبانی درباره طرح سالمسازی استفاده می‌شود، گفت: در این زمینه در هر سال 2 هزار شناور ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هر شناوری که وارد دریا می‌شود باید تمامی امکانات و مواردی که مورد نیاز است را به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر شناوری بدون این موارد وارد دریا شود با آن برخورد می‌شود.

فرمانده مرزبانی مازندران خاطرنشان کرد: دو هزار و 121 نفر را با همکاری صاحبان شناور از مرگ حتمی نجات داده شدند و در این زمینه 18 درصد نسبت به سال گذشته در نجات غریق افزایش وجود داشت.

حسینی با بیان اینکه تعداد غریق 28 درصد نسبت به سال گذشته کاهش صورت گرفته است، افزود: همچنین 342 فروند شناور که مولفه‌های رفتن به دریا را نداشتند توقیف شدند و این امر نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به طرح برخورد با قاچاق و صید غیرقانونی در دریا، اظهار کرد: از هفته آینده با کسانی که دریا به صورت غیرقانونی نسبت به صید ماهیان خاویاری اقدام کنند برخورد می‌شود.

فرمانده مرزبانی مازندران با اشاره به روزشمار برنامه‌های هفته ناجا، تصریح کرد: حضور در نماز جمعه شهرستان‌ها و استان، سخنرانی برخی از فرمانده‌هان پایگاه‌ها، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از مرزبانان مجروح یا بیمار، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، غبارروبی نمازخانه‌ها، مساجد و یگان مرزی، سرکشی از بیماران بستری در بیمارستان، تجلیل از خادمان نماز، مداح و وعاظ مازندران و غیره بخشی از برنامه‌های این هفته است.

حسینی افزود: برگزاری مراسم صبحگاه عمومی، حضور فرمانده‌هان مرزبانی در پاسگاه‌ها، تجلیل از مدیران نمونه کشوری مرزبانی و سربازان وظیفه، افتتاح طرح‌های مهندسی، تجلیل از برترین‌های مرزشنین و مرزداران، آموزش همگانی در مدارس استان مازندران و برگزاری مسابقات محلی نیز بخشی از برنامه‌هایی بود که در دستور کار مرزبانی این استان در این هفته قرار داشت.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید