تاریخ : 1396/07/23 03:23
شناسه : 85500
«سیدمهدی مولایی» با اشاره به قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور که بر اساس با آن محصور کردن اراضی ملی جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: بر اساس قانون در هفته‌های گذشته 57 فقره زمین محصور و حدود 2 هکتار از اراضی روستای چینه دهستان گلیجان از توابع بخش مرکزی تنکابن از دست افراد متخلف آزاد شد.

وی اراضی ملی را جزو انفال دانست و تصریح کرد: وظیفه شرعی و ملی همه مردم است که در حفظ و حراست از این سرمایه ملی کوشا باشند و در صورت ایجاد تخلف موارد راه سرعت با شماره تلفن 1504 شهرستان که شبانه‌روز آماده پاسخگویی است اطلاع دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن با بیان این‌که حوزه 161 هزار هکتاری تنکابن بزرگترین منطقه استحفاظی مازندران است، خاطرنشان کرد: محدوده گسترده از مرزهای رامسر، الموت و کلاردشت در حفاظت شبانه‌روزی پرسنل و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی بوده و با گشت‌های متعدد میزان تخلفات به کمترین میزان خود رسید.

مولایی با بیان این‌که هرگونه قطع و حمل درختان باغی و جنگلی به صدور مجوز از اداره منابع طبیعی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ضرورت داشتن پروانه برای حمل و قطع هرگونه چوب جنگلی حتی اگر در ملک شخصی باشد امری قطعی بوده و به کسب مجوزهای لازم از این اداره نیاز دارد و در غیر اینصورت موارد کشف شده به نفع دولت ضبط و مصادره می‌شود.

ریاست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن با اشاره به ارقام متنوع درختان جنگلی منطقه مانند گردوها، راش، توسکا، ممرز، بلوط، لیلکی و انجیری گفت: تعداد این درختان و پراکندگی آن‌ها مناسب بوده اما دو گونه سرخدار و ملج که میزان آنان کمتر از اندازه معمول است از گونه‌های ارزشمند محسوب شده که برای احیای  آن برنامه‌هایی در دست اجرا قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: 85 درصد فعالیت‌های زیرساختی مانند گازرسانی، جاده‌سازی و سایر خدمات در تنکابن زیر نظارت منابع طبیعی و با هماهنگی‌های این اداره صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید