تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 85745
شاخه سبز_پیام مدیرعامل جمعیت حامیان آتیه کارگران استان مرکزی به استاندار جدید

جناب آقای سید علی آقازاده
استاندار محترم استان مرکزی
با سلام و تحیت الهی
انتصاب جنابعالی بعنوان استاندار استان مرکزی را تبریک گفته و اکنون که سکان هدایت استان حضرت امام ( ره ) که همانا استان فرهیختگان ، سیاست مداران و تولیدکنندگان بوده و نقشی بسیار موثر در دورانهای مختلف تاریخ این سرزمین داشته و دارد بر عهده شما قرار گرفته است خواهان توفیق روز افزون شمادر انجام وظایف سنگینی که بر عهده گرفته اید می باشیم.
استان مرکزی استان اقتصاد، تولید و اشتغال است و پتانسیلهای گسترده، این استان را از سایر استانها ممتاز نموده است. استقرار بیش از 3000 واحد صنعتی، بیش از 200 واحد معدنی و همجواری با استانهای همچون تهران و اصفهان اختصاص جایگاه ویژه در تولید محصولاتی از جمله آلومینیوم ، سازه های فلزی ، کمباین ، خودروهای ریلی ، ماشین آلات راهسازی ، گل و گیاهان زینتی ، سنگهای تزئینی ساختمان و عایقهای رطوبتی تنها بخشی از توانمندی های اقتصادی و تولیدی استان است. 
قابل ذکر است در استان پهناور مرکزی بیش از 900.000 نفر از ساکنین تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و این خود بیانگر عنایت خاص به حوزه های اقتصادی و کارگری و توجه به سازمان تامین اجتماعی بصورت ویژه از طرف شما می باشد.  
جمعیت حامیان آتیه کارگران استان مرکزی که تنها سازمان مردم نهاد کارگری کشور است. به توسعه و تعالی صنعتی و اقتصادی استان و تامین آتیه ای مطمئن برای کارگران نجیب و پرتلاش استان می اندیشد و ضمن عرض خیر مقدم خدمت حضرتعالی و استدعای توفیقات روز افزون برای شما نکاتی راهبردی در بخش اقتصاد و صنعت استان را به استحضار می رساند:
1-  متاسفانه سالهاست صنعت استان خصوصا صنایع بزرگ مورد بی مهری و سوء مدیریت قرار گرفته و در شرایط بسیار نامطلوب واقع گردیده است و متاسفانه در هفته های اخیر شاهد ضرب و شتم کارگران نجیب و مطالبه گر در شهر اراک بوده ایم لذا تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی وضعیت شرکتهای بحران زده با اختیارات ویژه مورد انتظار می باشد.
2-  نظر به اینکه متاسفانه بیش از 80% اقتصاد کشور دولتی است ضروری می باشد فرایندی طراحی گردد تا حضرتعالی و همکارانتان در استان بتوانید سهم استان از منابع اقتصادی کل کشور را محقق گردانید. 
3-  تدوین برنامه استراتژیک اقتصادی و صنعتی از ضروریات مغفول مانده استان می باشد آنهم برنامه ای عملیاتی ، نه بر روی کاغذ و تشریفاتی
4-  ورود افراد با افکار سیاسی و باندی به حوزه های اقتصادی استان خود ویروسی ویرانگر بوده و هست و انتظار دارد با نگاهی کارشناسی و تخصصی نسبت به این معضل امروز صنعت و ... استان انقلابی عمل نمایید.
5-  از دیر باز ارتباط صنعت و دانشگاه بعنوان شعاری شاخص مطرح بوده است لکن در عمل نتیجه ای حاصل نشده و در صورت عملیاتی شدن این موضوع بخصوص در استان مرکزی که در هر دو زمینه شاخص می باشد نتایج بسیار مطلوبی را شاهد خواهیم بود. 
6-  از بین رفتن هزاران فرصت شغلی در فضای صنعتی استان در سالهای گذشته به دلیل بی مهری ها و بی توجهی ها موضوع دیگری است که قابل تامل بوده و می طلبد با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نقطه عطفی در رشد و توسعه استان در این خصوص رقم زنید.
7-  تشکیل شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان مرکزی هر چند دیر شده لکن می تواند کمک شایانی به حفظ فرصتهای سرمایه گذاری استان توسط عموم مردم با استفاده از سرمایه های خرد و نهفته آنها نماید. 
8-  استفاده از پتانسیل بسیار ارزشمند مشارکتهای مردمی در قالبهای تعریف شده قانونی انتظار دیگریست که می تواند بعنوان منابعی قدرتمند در اختیار مدیریت شما قرار گیرد. چرا که مشارکت مردمی از جمله شاخصهای توسعه و تعالی استان مرکزی می باشد.
در خاتمه جمعیت حامیان آتیه کارگران استان مرکزی با تمام ظرفیت خود آمادگی همراهی و مشارکت جدی با سیاستها و برنامه های توسعه ای و حسن تدبیر شما را اعلام می نماید ما به نمایندگی خانواده بزرگ صنعت امیدواریم  حضور شما موجبات رشد و توسعه استان را فراهم نماید. توفیق جنابعالی را در خدمتگزاری به مردم خدوم و پر تلاش پایتخت صنعتی کشور از خداوند متعال خواستاریم
مجتبی غفاری 
مدیر عامل

پاسخی بگذارید