تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 127776



به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت دهیاری روستای گندم ریز طرح استقبال از نوروز را با همیاری و همکاری  جمعی از دوستداران محیط زیست و  طبیعت این روستا برگزار شد.

طی این پویش  زیست محیطی  که سال های  اخیر به طور مستمر و جدی با هدف ارتقا سطح فرهنگ حفاظت از  محیط زیست و  پاکسازی محیط اطراف  روستا صورت می گیرد دهیاری با  همکاری جوانان و دوستداران طبیعت تا شعاع سه کیلومتری اطراف گندم ریز را  پاکسازی و به  جمع آوری زباله های پراکنده در محیط  که عموما توسط گردشگران ناآگاه و  غیر دوستدار محیط زیست در سایر فصول سال در طبیعت رها شده اند پرداخت.

این همیاران طبیعت  اعتقاد دارند که حفاظت از محیط زیست با سه محور قوانین زیست محیطی، اخلاق و آموزش و پرورش  پیوند داشته و برای این که حفاظت از محیط زیست به واقعیت  تبدیل شود باید   سطح ارزش های شخصی و فردی جامعه  پیشرفت کند.  
 
کنشگران محیط زیست گندم ریز  محدودیت‌های جدی و الزام آور علیه تخریب کنندگان محیط زیست را ضروری دانسته و امیدوار هستند که گردشگران هفتگی و فصلی این روستا با طبیعت مهربان تر باشند و با نگاه زیست محیطی  زباله کمتری  تولید کرده و نفس طبیعت گندم ریز را با ریختن پلاستیک و ظروف یک بار مصرف بند نیاورند و همچنین یک به یک با دغدغه مندی همیار واقعی طبیعت باشند.

دهیاری روستای گندم ریز ضمن قدردانی از کنشگری و حساسیت   همیارن محیط زیست گندم ریز  نسبت به این  معضل فرهنگی اجتماعی(رها کردن زباله در محیط)، خواستار توجه ویژه مسولین نسبت به  حفظ  محیط زیست  گندم ریز شده  و معتقد است سازمان ها و نهاد های مرتبط باید با  اعمال مشوق های فرهنگی اجتماعی جهت ارتقا سطح فرهنگ زیست محیطی جامعه خصوصا  گردشگران حوزه روستایی اهتمام ورزند.

پاسخی بگذارید