تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 127815



بر اساس قرعه کشی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان، تیم ملی مردان ایران در گروه H این رقابت ها با اسپانیا، قزاقستان، آمریکا، لوکزامبورگ و پورتوریکو همگروه است. همچنین بر اساس برنامه ارائه شده ملی پوشان تنیس روی میز کشورمان نخستین دیدار خود در این رقابت ها را برابر پورتوریکو برگزار میوز مسابق کنند. آنها در دومین رات به مصاف قزاقستان می روند سپس آماده رویارویی با آمریکا می شوند. اسپانیا و لوکزامبورگ نیز حریفان چهارم و پنجم ایران هستند. دیدار با این دو تیم در روز چهارم مسابقات انجام می شود. 

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در گفتگو با رسانه ها در مورد قرعه کشی انجام شده و نتیجه آن گفت: اسپانیا از تیم های خوب گروه است.«آلبارو» بازیکن چپ دست اسپانیایی ها هم بازیکن خیلی خوبی است اگرچه نیما عالمیان در رقابت های اوپن اسلوونی این بازیکن را شکست داد. قزاقستان بازیکن خوبی به نام «گراسیمنکو» دارد که رنکیگ جهانی بالایی هم دارد. این بازیکن مدتهاست در کمپ های اروپایی پیگیر تمریناتش است و تقریبا در همه پروتورها شرکت می کند. در کل تنیس روی میز قزاقستان سرمایه گذاری خوبی روی این بازیکن انجام داده طوریکه در حال حاضر از برخی نفرات ما بهتر است. 

وی با بیان اینکه فکر نمی کنم سایر پینگ پنگ بازان تیم قزاقستان خیلی خوب باشند، ادامه داد: آمریکا هم یک بازیکن هندی الاصل دارد که اتفاقا در المپیک ریو با نیما بازی کرد. نیما در آن بازی به برتری دست یافت. همین بازیکن، نفر اول آمریکا است. در این تیم بازیکن شاخص دیگری حضور ندارد. با این اوصاف و با توجه به وضعیت دیگر تیم ها، بازیکنان ما می توانند از گروه خود در مرحله مقدماتی مسابقات صعود کنند و امیدوار به پیگیری دیدارهای شان در مرحله حذفی باشند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در ادامه در مورد برنامه این تیم برای حضور در مسابقات جهانی گفت: با توجه به اعزام های پیش بینی شده برای برخی ملی پوشان، فکر نمی کنم تا پایان سال اردوی تمرینی داشته باشیم و اصلا تا به امروز در این زمینه برنامه ریزی نداشته ایم. اردوهای تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی از سال آینده آغاز می شود.

لطف الله نسبی به اعزام های نهایی ملی پوشان تنیس روی میز ایران در هفته های پایانی سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: نوشاد عالمیان ۱۵ اسفندماه برای حضور در رقابت های اوپن جهانی قطر عازم این کشور می شود. نیما عالمیان و میعاد لطفی هم ۲۳ اسفندماه عازم لهستان می شوند تا در رقابت های اوپن این کشور شرکت کنند. این دو بازیکن پس از این رقابت ها در کمپ تمرینی آلمان شرکت می کنند سپس راهی اسپانیا می شوند تا در اوپن این کشور هم حضور داشته باشند. ۱۶ فروردین ماه سال آینده هم نوشاد راهی محل برگزاری کاپ آسیا می شود. ضمن اینکه من همراه نوشاد در رقابت های اوپن قطر و کاپ آسیا حضور خواهم داشت. 

وی همچنین در مورد چگونگی پیگیری تمرینات تیم ملی تنیس روی میز تا زمان حضور در مسابقات جهانی گفت: احتمالا تمام جلسات تمرینی در تهران باشد. برنامه ای برای تمرین خارج از تهران با حضور در مسابقه ای (به غیر از اعزام های فوق) فعلا نداریم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش که «تصور می کنید مدت زمان حدود یک ماه تمرین برای حضور در مسابقات جهانی کافی باشد؟»، گفت: اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم این مدت زمان تمرین کافی نیست اما با توجه به خاطر خیلی از برنامه های دیگر چاره ای هم نداریم. ضمن اینکه همین اعزام های مصوب به آماده سازی بهتر ملی پوشان کمک خواهد کرد. 

لطف الله نسبی در پایان و در مورد اینکه «در کل فکر می کنید تیم ملی تنیس روی میز ایران در این دوره بتواند به دسته اول جهانی صعود کند؟»، گفت: البته که کار خیلی سخت است. تیم ها همه قوی هستند و مدت هاست در حال تمرین و آماده سازی برای حضور در مسابقات هستند. ما هم تلاش مان را می کنیم اما واقعا کار سخت است. 

مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان  طی روزهای ۹ تا ۱۶ اردیبهشت ماه به میزبانی هالمستاد سوئد برگزار خواد شد. در پایان مسابقات  از میان ۲۴ تیم حاضر در دسته دوم، دو تیم به دسته اول صعود می کنند. 

پاسخی بگذارید