تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 128586



آرزو صانعی در گفتگو با رسانه ها با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای آموزش هدفمند نیروهای تخصصی، همچنین ارتقاء و به روزرسانی دانش تخصصی قشر فعال در حوزه حیات وحش، از تألیف و انتشار سه کتاب در زمینه روش ها و فنون تحقیقات و پایش، برنامه های اجتماع محور و کاربرد خبر و رسانه در حفاظت در راستای اقدامات این موسسه برای توانمندسازی، ارتقا دانش اعضای پورتال تخصصی پلنگ ایرانی و اجرای اقدامات مرتبط با پایش و حفاظت مشارکتی پلنگ در ایران خبر داد.

وی افزود: این سه کتاب با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته پیشین و در ادامه دو دوره کارگاه های آموزشی مهارتی پلنگ ایرانی که در سال های گذشته به صورت منطقه ای برگزار شده است و به آموزش موضوعات تخصصی با حضور قریب به ۵۵۰ شرکت کننده از سراسر کشور در این سری از کارگاه ها پرداخته است، هدفگذاری و تألیف شده و از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ از طریق سایت رسمی موسسه تخصصی مطالعات پلنگ آسیایی و زیر مجموعۀ آن تحت عنوان پورتال پلنگ ایرانی نیز قابل دسترسی و تهیه است.

صانعی، با بیان این که کتاب های تألیف شده با حمایت برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی برنامه عمران سازمان ملل متحد تهیه شده است، اعلام کرد: کتاب نخست «فنون تحقیقات و پایش ویژه اعضاء پورتال تخصصی پلنگ ایرانی: معرفی و شناخت ابزار تحقیقاتی» نام دارد و نویسندگان آن آرزو صانعی و شیرین هرمیداس هستند. کتاب دوم «رویکرد اجتماع محور در حفاظت از تنوع زیستی» نام دارد و نویسندگان آن سعید نوری نشاط، پروین پاکزادمنش و مهدی الماسی هستند. کتاب سوم نیز «کاربرد رسانه و خبر در حفاظت از حیات وحش» نام دارد که نویسندگانش حمیدرضا میرزاده و امین صانعی هستند.

صانعی که پیشتر مجری تهیه و تدوین برنامه ملی عملیاتی حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی بوده است، همچنین گفت: یکی از فصول یازده گانه این برنامه ۵ ساله به موضوعات آموزش و توانمندسازی و مباحثی چون ارتقاء سطح آگاهی عمومی، دانش تخصصی، توانمندسازی اقشار اجرایی و همچنین آموزش تسهیلگر و آموزشگر در راستای موضوعات مرتبط با تحقیقات، مدیریت و حفاظت پلنگ ایرانی، می پردازد.

پاسخی بگذارید