گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 139749





علی ادیانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با تاکید بر لزوم دعوت از روسای قوای قضاییه و مجریه برای بررسی تحولات بازار ارز گفت:  باید رویه دعوت از روسای قوا و مدیران ارشد به مجلس ادامه یابد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس ادامه داد: مجلس روز گذشته جلسه ای در رابطه با رهاسازی و افزایش قیمت ارز برگزار کرد که من به عنوان یک نماینده نسبت به آن نقد دارم. انتظار می رفت بحث مهم ارز و موضوع حمایت از کالای ایرانی با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور برگزار شود زیرا بی ثباتی بازار ارز ارکان اقتصاد مقاومتی را مخدوش می کند.

وی اظهار داشت: البته آقای سیف حضور یافت ولی ایشان فرمان بر است و باید از فرماندهان دعوت می شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نمایندگان باید قانع شوند نه اینکه توجیه شوند نمی توان قیمت ارز را به صورت دستوری ثابت نگه داشت بهتر بود از روسای قوای مجریه و قضاییه برای حضور در مجلس دعوت می شد

وی با اشاره به برگزاری جلسات غیرعلنی در مجلس گفت: جایگاه مجلس این است که مطالبی در جلسات غیرعلنی مطرح شود که امکان بیان آن در جلسات علنی نیست نه اینکه همان مطالبی که آقایان در صدا و سیما می گویند در جلسه غیرعلنی بشنویم.

در ادامه علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: نظر نمایندگان این است که باید کیفیت جلسات غیر علنی مجلس افزایش یافته و مسائل محرمانه تر بیان شود.

وی ادامه داد: با افزایش نرخ ارز درآمد دولت افزایش می یابد و مجلس باید چگونگی هزینه کرد این درآمدها را تعیین کند.

نماینده تهران گفت: با توجه به مشکلات داخلی و خارجی باید بدانیم این مشکلات جدی تنها با وحدت ملی حل خوهد شد. انتقادات را کم کرده و دلسوزانه کار کنیم تا از بحران خارج شویم.

پاسخی بگذارید