تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 140372





به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، محمد محب‌خدایی معاون گردشگری کشور روز جمعه ۲۴ فروردین با بیان اینکه بیشترین شمار گردشگران مذهبی در سال گذشته به مقصد عراق بوده است، افزود: از ۴/۵ میلیون گردشگر خروجی زیارتی قریب به ۵۰ درصد آنان زائران حسینی بودند.

او با اشاره به شرایط ایده‌آل ایران برای میزبانی از گردشگران فرهنگی اظهار کرد: آثار تاریخی و فرهنگی کشور ما مطلوب هر گردشگر علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی و تاریخی است و به همین دلیل گردشگران فرهنگی بیشترین سهم را در گردشگری ورودی ایران دارند.

 محب‌خدایی ایران را یکی از کانون‌های گردشگری پاک و حلال ذکر کرد و گفت: گردشگری ایران بی‌نیاز از ویژگی‌ها و جاذبه‌های خارج از عرف و اخلاق است و با توجه به استقبال روزافزون کشورها  از گردشگری فرهنگی، با تعریف رویدادها و بسته‌های سفر در این زمینه نیز می‌توانیم میزبان بخشی از گردشگران جهان باشیم.

او شمار گردشگران ورودی به کشور را در سال گذشته ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: نظرسنجی از گردشگران ورودی نشان از رضایت آنان از فضای فرهنگی ایران دارد و در صورت بهبود زیرساخت‌ها و امکانات فیزیکی، در کنار تعریف و اجرای بسته‌ها و مسیرهای هدفمند، می‌توان مطلوبیت سفر به ایران را برای گردشگران خارجی بالا برد.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی رویدادهایی هم‌چون «تبریز۲۰۱۸» را نشانگر اهمیت ایران از منظر فرهنگی و تاریخی دانست و اظهار کرد: ظرفیت بالای ایران برای میزبانی از چنین رویدادهایی، فرصت ارزنده‌ای برای معرفی داشته‌های گردشگری کشورمان به  دیگران است.

محب‌خدایی هم چنین رونق گردشگری داخلی را متاثر از برنامه‌ریزی ملی و استانی، هماهنگی دستگاه‌ها، استفاده صحیح از ظرفیت‌های منطقه‌ای، تعریف رویدادها و بسته‌های فرهنگی دانست و گفت: نوروز امسال تجربه خوبی در این زمینه بود که در سایه همراهی مردم و دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر شاهد رشد ۲۰درصدی سفرهای نوروزی، کاهش ۵۰درصدی شکایات و ۱۳۲میلیون بازدید از موزه‌ها، اماکن و جاذبه‌های فرهنگی‌تاریخی کشور بودیم.

پاسخی بگذارید