تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 141842




به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در این جلسه که با حضور مدیران و کارشناسان حوزه‌های تخصصی گردشگری برگزار شد در ابتدا مجریان طرح در مورد هدف از اجرای طرح مانند تجمیع و نظام‌مند کردن آمار گردشگری برای اولین بار در کشور وهمچنین استفاده از مزیت‌های اطلاعاتی آن در صنعت گردشگری توضیحاتی بیان کردند.

در ادامه از پیشرفت کار ونوع انجام کار از نظر طراحی پلن و نحوه ورود داده‌های آماری  گزارشی ارائه شد و پس از بحث و بررسی و ارائه نقطه نظرات کارشناسی مقرر شد هریک از مجموعه‌های حوزه‌های تخصصی گردشگری برای تکمیل داده‌های آماری خود نیازهای اطلاعاتی خود را با طراحی یک پلن اختصاصی اعلام کنند ضمن اینکه در این جلسه توافق شد با تشکیل کارگروهی ویژه، برای رفع نواقص و کیفیت در اجرای کار جلسات هماهنگی به‌طور مستمر بصورت هفتگی ادامه داشته باشد.

امیر کرم‌زاده، معاون دفتر مطالعات آموزش گردشگری در باره این سامانه گفت: سامانه داشبورد مدیریت گردشگری، یک سامانه جامع است که در این سامانه اطلاعات و داده‌های مهم در حوزه‌های مختلف گردشگری در اختیار مدیران بخش دولتی و خصوصی قرار می‌گیرد.

او افزود: با رونمایی و اجرای این سامانه تمام اطلاعات مرتبط با بخش‌های مختلف گردشگری به صورت لحظه‌ای و آنلاین و دقیقه به دقیقه در اختیار مدیران بخش دولتی و خصوصی قرار می‌گیرد تا این اطلاعات به روز پایه‌گذار برنامه ریزی‌ها و اخذ تصمیمات باشد.

کرم‌زاده افزود: به‌عنوان مثال با اجرای این سامانه تعداد مسافران مقیم در هر واحد اقامتی مانند هتل و هتل‌آپارتمان به دقیقه و به روز مشخص است و ظرفیت خالی هر هتل در این سامانه مشخص می‌شود و بر این اساس می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

او افزود: تمام دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری از جمله دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر به این سامانه متصل می‌شوند و اطلاعات هر دستگاه بر روی این سامانه به صورت آنلاین و بِروز قابل مشاهده است.

پاسخی بگذارید