گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1397/05/2 06:59
شناسه : 166138


هدی سادات چاوشی: آب قم به عنوان یکی از گرانترین آب ها در کشور است که 12 بار در مسیر خود بارگیری می شود و آب بهای آن در رده های آخرین و جزء چندین استان آخر است که "مدیرعامل آبفای قم" در نشست خبری مربوط به هفته صرفه جویی مصرف آب به آن اشاره کرد تا با راهکارهای مختلف و مدیریت مصرف در سطح گسترده و ادبیات ترویج فرهنگ استفاده بهینه بتوانیم، شاهد کاهش هدر رفت آب و افزایش راندمان مصرف از طرح پسماند آب باشیم.
میزان کاهش و جلوگیری از هدر رفت مایه ی حیات عمدتا مستلزم دریافت یکسری آموزش هاست. آموزش هایی که بتوان با بحران آب و با توجه به بارندگی ها و مقیاس های روند آن، که زندگی تمامی موجودات زنده به آن چه برای مصارف آشامیدن و روزمرگی و چه برای صنایع و کشاورزی وابسته است را شاهد بود چرا که آب به عنوان یک گنجینه تاریخی و اسطوره ارزشمند نیاز دارد در موقعیت ها و جای جای این شهرو حتی کشور به آن بها داد تا از گزند ناملایمات هدر رفت زمانه در امان بماند.
اما آن چه که در این میان حائز اهمیت است نقش آفرینی و احصای رسالت مبتنی بر فرهنگ اسلامی است آن هم با زمینه سازی و بهادادن به کودکان و نقش آن ها در مصرف بهینه آب، چرا که سیاست حمایت از فرهنگ مدیریت در جامعه هنگامی اغنا خواهد شد که جامعه ی آینده و آنچه قرار است باشد و بماند نسبت به هشدارهای حاکم در جامعه اطلاعات کافی و مدیریت لازم را به درستی به محاسبه و عمل گذاشته باشند، علی جان صادق پور ضمن اشاره به آمارهای اجرایی برای کودکان در مدارس، تحت عنوان طرح ها و اهمیت این موضوع گفت: بخش عظیمی از برنامه های فرهنگی ما برای کودکان در نظر گرفته شده است که طی سنوات گذشته در مدارس سطح استان انجام گرفته و همچنین انجام خواهد پذیرفت.
وی معتقد است برای تامین توسعه پایدار و پایش پدیده ی درک صحیح از اهمیت آب و مصرف بهینه آن به عنوان یک منبع حیاتی، باید سیاست حمایت از فرهنگ مدیریت در آن جامعه اغنا شود.
و در واقع اینجا پایان کار نیست و آموزش باید مستمر ادامه داشته باشد تا با یک نتیجه ای متعالی و پیشقدم شدن در مصرف این مایه ی حیات و به نوعی از خود شروع کردن، ضروری است تا برای مادران آموزش هایی ویژه در نظر گرفته شود چرا که اولین و عینی ترین الگوی هر فرد مادر است.
طبق برآوردهای حاصل و به تحقق پیوسته، اگر ما خواستار توسعه ای هستیم، اولین آموزش های الگویی باید در بخش انسانی تاثیر داشته باشد تا بتوان با احصا بر رسالت مبتنی بر فرهنگ و عرق ملی، فرآیندهای پایه و ثمربخش همسو با ترویج فرهنگ استفاده بهینه از این آب گران را طراحی، تدوین ونهادینه کرد.
 

پاسخی بگذارید