گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1397/06/6 15:06
شناسه : 176949
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه قریب به 20 هزار گلزار شهدا در سطح کشور وجود دارد افزود: 14 هزار گلزار شهدا به‌صورت منظم درآمده و بیش از پنج هزار گلزار شهدا باید ساماندهی شوند.
Image result for ‫گلزار شهدا‬‎
به گزارش خبرنگار ما حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت:طبق توصیه مقام معظم رهبری ملاقات با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سراسر کشور با سرعت بالایی انجام می‌شود و این طرح با عنوان طرح سپاس در حال پیگیری است. 
وی زیارت اهل قبور بهشت معصومه، بازدید از کارخانه‌های شهرک صنعتی شکوهیه، زیارت مزار حضرت معصومه (س)، دیدار با مراجع تقلید و خانواده‌های شهدا از برنامه هایش عنوان کرد و تصریح کرد: در هفته دولت در مجموعه هیئت دولت بنابراین شد که مسئولان دولتی هرکدام به استانی خاص سفر کنند و قرعه فال برای قم به نام ما درآمد که این اتفاق سبب خوشحالی است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در 22 اسفند سال 1358 بافرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و قبل از پیروزی انقلاب هرکسی به مقام شهادت نائل آمد خانواده او تحت پوشش این بنیاد قرار گرفت و بالغ‌بر دو هزار و 600 پرونده در بنیاد شهید از شهدای قبل از انقلاب وجود دارد که درواقع تعداد شهدای پیش از انقلاب بیش از این رقم است.
شهیدی بیان کرد: بالغ‌بر 230 هزار شهید تا به امروز در بنیاد شهید پرونده دارند که بنیاد شهید رسیدگی معیشت خانواده این شهدا را بر عهده دارد و همچنین بالغ‌بر 563 هزار جانباز و 43 هزار آزاده‌ای که اسیر بوده‌اند و بعدها به کشور برگشته‌اند در بنیاد شهید دارای پرونده هستند که مجموعاً سه میلیون و 500 هزار پرونده شهید، جانباز و ایثارگر در بنیاد شهید وجود دارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوربیان کرد: بالغ‌بر نه هزار کارمند در بنیاد شهید در سطح کشور مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به خانواده‌های جانبازان، شهدا و ایثارگران هستند و همچنین از سال گذشته که احتمال مسئله تحریم وجود داشت، وسایل درمانی جانبازان تا حد ضروری از کشورهای خارجی وارد شد و کمبودهای موجود در این زمینه نیز در دست تأمین است.
وی تصریح کرد: در 26 استان مراکز ورزشی، فرهنگی و توان‌بخشی در دست احداث است که 11 پروژه‌های استان تقریباً تکمیل‌شده و این مراکز به درمان جانبازان و خانواده شهدا می‌پردازند و اگر در استان‌ها امکانات مناسب برای موارد خاص وجود نداشته باشد، مریض به تهران منتقل‌شده و اگر اقلامی از داروها به‌وسیله بیمه تأمین نشود صندوق‌های بنیاد شهید برای تأمین این داروها اقدام می‌کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: از سال 92 دبیرخانه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور تشکیل شد که 10 وزیر، روسای نیروهای مسلح و رئیس ستاد کل و برخی گروه‌های تبلیغاتی عضو این دبیرخانه هستند و فعالیت‌های این دبیرخانه در افزایش شناخت مردم نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت تأثیر چشمگیری داشته است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد: در رابطه با سهمیه دانشجویی، بسیاری از داوطلبان بدون نیاز به سهمیه نیز در دانشگاه‌ها قبول می‌شوند و مجلس درزمینهٔ سهمیه دانشجویان قوانینی را وضع می‌کند و در حال حاضر حدود 60 هزار دانشجو، دو هزار و 300 هیئت‌علمی و بیش از هفت هزار نخبه در جامعه ایثارگری کشور وجود دارند که بسیاری از انتقادات در این زمینه به‌جا نبوده و پاسخ‌های مناسبی برای آن وجود دارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: بیش از هزار پرونده برای شهدای مدافعان حرم غیر ایرانی در بنیاد شهید وجود دارد و به‌محض اعلام شهادت آن‌ها توسط سپاه پاسداران به بنیاد شهید و امور ایثارگران، برای آن‌ها تشکیل پرونده انجام می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه  اتفاقاتی که در روز تجمع حوزویان در مدرسه فیضیه رخ داد سبب شکسته شدن حرمت حوزه علمیه و مراجع عظام شد شد گفت:کسانی که به دنبال اختلاف‌افکنی و ایجاد ناامیدی در کشور هستند، باید بیدار شوند چراکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند که تضعیف دولت پسندیده نیست.

پاسخی بگذارید