گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1397/06/17 09:57
شناسه : 179879
صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وضعیت بد بازار مسکن به گونه‌ای است که به زودی وارد دوران رکود سنگین می‌شود، گفت: آمارها نشان می‌دهد قیمت مسکن در برخی از شهرها 80 درصد، در برخی از شهرهای کوچک تا 30 درصد و در برخی از مناطق 50 درصد افزایش قیمت در خرید داشته‌ایم.
رکود بازار مسکن اشتغال کشور را به خطر می‌اندازد/ طرح مالیات از عایدی سرمایه بازار مسکن را تکان می‌دهد
 
وی ادامه داد: ورود بازار مسکن به بخش رکود بسیار خطرناک است زیرا که حدود هزار شغل به صورت مستقیم با بخش مسکن در ارتباط است و رکود این بازار به ضرر اشتغال کشور  است.
 
بیشتر بخوانید: تسهیلات ارزان قیمتی در بخش مسکن وجود ندارد 
 
بدری وضعیت بازار مسکن را ناشی از وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: نبود مدیریت درست و مشکل‌دار بودن بازار هدف باعث شده که تمامی بازارهای کشور دچار چالش شود.
 
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس عرضه بیشتر مسکن در بازار و دریافت مالیات بر عایدی سرمایه و خانه‌های خالی را از مهم‌ترین برنامه‌های بهبود بازار مسکن دانست و گفت: نمایندگان مجلس طرحی به عنوان دریافت مالیات بر عایدی مسکن را تهیه و در غالب یک فوریت در مجلس عنوان کردند که امیدواریم بتواند  وضعیت را در این بازار بهبود ببخشد.
 
وی تأکید کرد: هم اکنون تمامی بازارها نیازمند راهکارها و ابزارهای تشویقی است تا سرمایه‌گذاران انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری داشته باشند که این خود می‌تواند بخش داخلی کشور را رونق بخشد.
 
بدری درباره وضعیت بازار اجاره گفت: طرح عدم دریافت مالیات از مالکانی که مدت قرارداد اجاره را ۲ ساله منعقد می‌کنند از سوی وزارت راه‌وشهرسازی برای بهبود وضعیت بازار اجاره مطرح شد، اما هنوز در حد حرف باقی مانده است.

پاسخی بگذارید