تاریخ : 1397/08/10 15:49
شناسه : 196021



فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: تشکیل کارگروه جهت تسهیل در صدور مجوز گلخانه ای برای برخورد با مدیران دستگاه های تعلل گر در دستور کار گیرد. 


به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - دکتر هدایت الله جمالی پور در مراسم تودیع و معارفه بخشدار قلعه نو از زحمات حمید زندی تقدیر و برای علیرضا صادقی آرزوی توفیق در خدمت داشت و افزود: بخشدار اسبق قلعه نو با سابقه  29 سال کار ارزشمند در عرصه های مختلف بویژه این سمت، موفق بوده و امیدواریم در سنگر خدمت دیگری مانند گذشته مفید عمل کند. 

جمالی پور افزود: در انتصاب جدید رئیس بخشداری سعی بر آن داشتیم تا فرد واجدشرایطی از اهالی ری را برگزینیم تا از پتانسیل موجود استفاده کنیم که خوشبختانه صادقی یکی از نیروهای پر کار و دارای صلاحیت مجمع نمایندگان استان تهران در شهرستان ری بود، لذا امیدواریم با ارتباط خوبی که این بخشدار با نمایندگان مجلس دارد بتوانیم رفع موانع را در توسعه بخش داشته باشیم. 

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی یک توفیق و سعادت بزرگ است، افزود: مدیران باید با استفاده از بسیج امکانات و تجهیزات گره ای از گرفتاری ها را باز کنند زیرا قطعا خدمت رسانی به مردمی که زیر سایه نبی اکرم (ص) زندگی را سپری می کنند و به سیدالشهدا (ع) اراتمندند از پاداشی جزیل در پیشگاه پرودگار برخوردارند. 

وی به مشکل جدی ساخت سازهای غیر مجاز در بخش قلعه نو اشاره کرد و تاکید داشت: قبول داریم متولی امر ساخت و ساز های غیر مجاز جهاد کشاورزی است ولی با توجه به امکانات کم این نهاد در مدیریت این مسئله، باید متولیان بخش همراه با فرمانداری شوند و این معضل را در دستور کار بیاورند تا این پدیده زشت ازبین برود. 

جمالی پور به مسئله اشاره شده توسط رئیس شورای بخش قلعه نو در مورد اخذ دو ساله پروانه کسب گلخانه ای و موانع ایجاد شده در این راستا، متذکر شد: این موضوع نباید بیش از دو ماه بطول بیانجامد چون ما این مسئله را در شورای برنامه ریزی از قبل به تصویب رساندیم و بنده به جد بر آن حساس هستم زیرا این خود یک ظرفیتی برای حفظ اراضی کشاورزی
است. 

معاون استاندار تهران تاکید کرد: کارگروهی در راستای صدور مجوز گلخانه ای تشکیل شود و پیرو آن به تشخیص دستگاه‌هایی که  تعلل در موضوع را  داشتند، بپردازید تا حتما عزل شوند. چون آنان صلاحیت مدیریت ندارند. ما در مورد این بحث حتی مصوب کردیم شهرداری ها نباید برای تاسیس گلخانه ها عوارضی هم بگیرند ولی همچنان این مشکل هنوز در مرحله صدور مجوز پابرجاست. 


وی به موضوع ساماندهی دام در این بخش اشاره کرد و گفت: 
دامدارها با تجمیع دام خود گردهم بیایند و مانیز کمک می کنیم تا مانند دام گستر با تخصیص مکان به فعالیت بپردازند. تجمیع دام در یک جا به منظور عدم سرایت بیماری دام به انسان است لذا دامداری ها نباید در جوار روستاها شکل بگیرد بلکه باید دسترسی آسان تری به محل داشته باشند.

پاسخی بگذارید