تاریخ : 1397/08/13 12:53
شناسه : 196698

استاد دانشگاه فارابی در سخنرانی ۱۳ آبان پاکدشت گفت:ملت ایران در حوزه های مختلف با ضریب هوشی بالا و بصیرت و ولایتمدار نشان داده که از دیگر ملت ها جلوتر است.

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار پاکدشت شاخه سبز ، حجت الاسلام و المسلمین ملک محمدی استاد دانشگاه فارابی، در سخنرانی ۱۳آبان شهرستان پاکدشت، ضمن اشاره به ۳ رویداد در این روز، اظهار کرد: ۱۳ آبان روز بصیرت، ولایت و شهادت است، نظام پهلوی در مقابل افشاگری امام خمینی(ره) در خصوص قانون ننگین کاپیتولاسیون، نتوانست ایشان را به زندان بیندازد، زیرا با زندانی کردن امام خمینی زمینه ناراحتی مردم را بر ضد خود رقم می زد، به همین دلیل ایشان را تبعید کرد تا انقلاب شعله نگیرد.

وی گفت: امام جمعه پاکدشت میزان شهدای دانش آموز شهرستان را ۶۰ و ۱۷  شهید معلم دارد، درود بر این عزیزان، درود بر شهدای گرانقدر، که چون شهید حسین فهمیده نقش آفرینی کردند و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وی را به عنوان رهبر و نشانه اسوه یاد کردند.

ملک محمدی افزود: ۱۳آبان روز بصیرت  و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است که در بهمن ماه سال ۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام که با بصیرت این حماسه را به ظهور رساندن است، تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم  است.

استاد دانشگاه فارابی بیان کرد: دانشجویان خط امام برای تهدید آمریکا لانه جاسوسی را در تهران تسخیر کردند، آمریکا در پی توطئه ها و برای جبران ناکامی خود در ایران، حمله به طبس را رقم زد که این حمله با تعبیر آیه "علم تر کیف فعل الربک به اصحاب الفیل " خود را نشان داد.

وی تصریح کرد: ۱۳ آبان درس های مختلفی به همراه داشت، درس هایی چون تولی و تبری، عدم اعتماد به نظام استکبار و عدم همراهی با آمریکا ی جنایت کار،جهاد کبیر یعنی عدم حمایت از نظام سلطه در عرصه بین المللی و قدرت نرم است که حضور هوشمندانه ایران در پیشبرد اهداف والا در گفتمان سطح داخل و خارج را نشان می دهد.

ملک محمدی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند، همه می دانند که باید در مقابل آمریکا باایستند، ملت عزیز ایران تا نابودی کامل آمریکا او را رها نخواهند کرد، آمریکا تبل تو خالی است، من با اطمینان می گویم اسلام ابرقدرت ها را به خاک ذلت می کشاند.

وی افزود: جان کری چندی پیش در خصوص ترامپ و سیاست های اعمال شده وی گفت، ترامپ منفورترین رئیس جمهور آمریکاست، این نشان دهنده اقبال بد آمریکا در داخل و خارج از مرزهاست.

استاد دانشگاه فارابی، ضمن اشاره به پایان ناپذیر بودن شعار مرگ بر آمریکا در ایران اسلامی، گفت: مرگ بر آمریکا یعنی لااله الا الله است یعنی اذهار تنفر از یزید و شمر و فرعون زمان است و باید با همه وجود این شعار ها را زنده نگه داریم.

وی گفت: آمریکای امروز از آمریکا ۴۰ سال گذشته ضعیف تر و منفورتر در حوزه نظامی و اقتصادی است، مقروض ترین کشور جهان با بدهی ۸۰۰ میلیارد دلار کسری در بودجه، آمریکاست، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، دستگیری تفنگداران آمریکایی در آبهای خلیج فارس، شلیک ۶ موشک دور برو ایران به مقر داعش که آمریکایی ها حتی نتوانستند رد آن را بگیرند از مهمترین مسائلی است که نشان می دهد آمریکا چقدر ضعیف شده است.

ملک محمدی بیان کرد: آمریکا حتی نتوانست از اصابت موشک های نقطه زن ایران جلوگیری کند، آمریکا اینگونه ذلیل و حقیر در مقابل عظمت ایران شده است، آمریکا در توطئه های مختلف تلاش برای بازپس گیری ایران کرد اما حتی نتوانست یک وجب از خاک ایران را بگیرد و حتی در عرصه بین المللی مجبور به عقب نشینی شد.

وی بیان کرد: ملت ایران در حوزه های مختلف با ضریب هوشی بالا و بصیرت و ولایتمدار نشان داده که از دیگر ملت ها جلوتر است و پیروزی های بسیاری در این مسیر و در حوزه های مختلف به دست آورده و خواهد آورد.

پاسخی بگذارید